نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپونه انگورانیfa_IR
dc.contributor.authorسید علی کشاورزfa_IR
dc.contributor.authorهاله صدرزاده یگانهfa_IR
dc.contributor.authorعباس رحیمیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:48:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:48:18Z
dc.date.available1399-08-21T22:48:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:48:18Z
dc.date.issued2008-03-01en_US
dc.date.issued1386-12-11fa_IR
dc.identifier.citationپونه انگورانی, سید علی کشاورز, هاله صدرزاده یگانه, عباس رحیمی. (1386). اثر کتابچه آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر آگاهی دانش‌آموزان سال چهارم دبستان‌های دخترانه منطقه شش آموزش و پرورش تهران. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 65(14), 49-53.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-664-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/488841
dc.description.abstractp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serifتغذیه به عنوان یک عامل مهم در تعیین سلامتی می‌تواند بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموز موثر باشد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان‌دهنده آن است که دانش‌آموزانی که دارای سوء تغذیه هستند از دقت و تمرکز کمتری برخوردار هستند و افت تحصیلی قابل توجه‌ای داشته‌اند. هدف از این مطالعه تعیین اثر کتابچه آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر آگاهی دانش‌آموزان سال چهارم دبستان‌های دخترانه منطقه شش آموزش و پرورش تهران، سال تحصیلی 82-1381. br/font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serifbروش بررسی: /bمطالعه از نوع مداخله‌ای بود. تعداد نمونه‌ها 100 نفر بود که به طور مساوی بین دو گروه مورد (آموزش گیرنده) و شاهد تقسیم شدند. در ابتدای مطالعه در هر دو گروه، پیش‌آزمون آگاهی انجام گرفت و سپس به گروه مورد، کتابچه ارائه شد تا هر دانش‌آموز خودش آن را مطالعه کند و در گروه شاهد هیچ آموزشی صورت نگرفت. دو هفته بعد از آن دوباره آزمون آگاهی عیناً در هر دو گروه تکرار شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه (عمومی و آگاهی) استفاده شد./font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serif bیافته‌ها: /bمیانگین نمرات آگاهی در گروه کتابچه در مقایسه با گروه شاهد، 22/2 نمره افزایش یافت که از نظر آماری معنی‌دار بود (001/0p). هیچ یک از متغیرهای مستقل (بعد خانوار، تحصیلات و شغل والدین، ساعت صرف شام، خواب و بیدار شدن دانش‌آموز، مسئول تهیه صبحانه خانوار و وضعیت مصرف صبحانه در سایر افراد خانواده) بر میانگین تفاوت نمرات آگاهی تأثیر آماری معنی‌دار نداشت. br/font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serifbنتیجه‌گیری:/b این پژوهش نشان داد که کتابچه آموزش تغذیه در مورد صبحانه، باعث افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان دختر این گروه سنی می‌شود./font/pfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectتغذیهfa_IR
dc.subjectصبحانهfa_IR
dc.subjectکتابچه و آگاهیfa_IR
dc.titleاثر کتابچه آموزش تغذیه در مورد صبحانه بر آگاهی دانش‌آموزان سال چهارم دبستان‌های دخترانه منطقه شش آموزش و پرورش تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume65
dc.citation.issue14
dc.citation.spage49
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد