| dc.contributor.author | مجید احمدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T22:48:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T22:48:18Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T22:48:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T22:48:18Z | |
| dc.date.issued | 2008-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1386-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مجید احمدی. (1386). بررسی رتبهبندی دانشگاهها در درس زبان امتحان جامع. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 65(14), 41-48. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-1764 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7322 | |
| dc.identifier.uri | http://tumj.tums.ac.ir/article-1-663-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/488840 | |
| dc.description.abstract | p align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serifدبیرخانه علوم پایه پس از انجام امتحان جامع، دانشگاههای شرکتکننده در امتحان مذکور را برحسب نمرات دانشجویان در هر درس و نیز در کلیه دروس ردهبندی مینماید. این پژوهش معتقد است که روش مورد استفاده در ردهبندی دانشگاهها در درس زبان روش درستی نیست و لذا نتایج صحیحی به دست نمیدهد. br/font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serifbروش بررسی: /bهفت دانشگاه بزرگ و کوچک انتخاب شدند. نمرات زبان کنکور سراسری دانشجویان ورودی سالهای تحصیلی 80-79، 79-1378 و نیز نمرات زبان آنان در امتحان جامع دورههای مربوطه به ترتیب از دانشگاههای مذکور و دبیرخانه علوم پایه دریافت گردید. نمرههای کنکور سراسری و امتحان جامع هر یک از دانشجویان با هم تطبیق داده شدند./font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serif bیافتهها: /bمیــان نمره زبان کنکور سراسری و نمرات زبان امتحان جامع در مــورد کلیــه دانشگاههای مورد بررسی همبستگی معنیداری به میزان 27/0 (045/0p) تا 69/0 (004/0p) مشاهده گردید. به علاوه مشاهده شد علیرغم خواست دبیرخانه مبنی بر محاسبه نمرهها و ردهبندی دانشگاهها در دو گروه دانشگاههای کوچک و بزرگ، در بسیاری از دورههای امتحان جامع برخی دانشگاههایی کوچک در کنار دانشگاههایی بزرگ و بالعکس ردهبندی شدهاند./font/pp align=right dir=rtlfont face=tahoma,arial,helvetica,sans-serif bنتیجهگیری:/b همین امر موجب مخدوش شدن ردهبندی دانشگاههای در درس زبان گردیده است. این پژوهش دو روش ردهبندی پیشنهاد کرده است که میتوانند این نقص موجود در ردهبندی فعلی دانشگاههای در درس زبان را تا حدی رفع نمایند./font/p | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tehran University Medical Journal | en_US |
| dc.subject | وزارت بهداشت | fa_IR |
| dc.subject | امتحان جامع علوم پایه پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.subject | ردهبندی دانشگاههای | fa_IR |
| dc.title | بررسی رتبهبندی دانشگاهها در درس زبان امتحان جامع | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 65 | |
| dc.citation.issue | 14 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 48 | |