| dc.contributor.author | یاوریان, رویا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حقیقی, ماه منیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T22:32:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T22:32:54Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T22:32:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T22:32:54Z | |
| dc.date.issued | 2013-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-12-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یاوریان, رویا, حقیقی, ماه منیر. (1391). بررسی مشکلات تحول مهارتهای هیجانی - اجتماعی کودکان 6-1 ساله شهر تهران. مجله مطالعات علوم پزشکی, 23(6), 685-691. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-008X | |
| dc.identifier.uri | http://umj.umsu.ac.ir/article-1-1577-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487336 | |
| dc.description.abstract | پیش زمینه و هدف: رشد و تحول در طی سالهای اولیه زندگی از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و بهداشت روانی فرد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار میدهد. برخی از کودکان دارای مشکلاتی در تحول هیجانی - رفتاری میباشند که بازشناسی این مشکلات و مداخله به موقع میتواند اثرات مثبت و مفیدی داشته و از بروز اختلالات جدی پیشگیری کند. این مطالعه با هدف بررسی مشکلات تحول هیجانی - اجتماعی کودکان خردسال شهر تهران انجام شده است. مواد و روش: برای انجام این مطالعه توصیفی در ابتدا 238 کودک 6-1 ساله از شش مهد کودک مناطق مختلف شهر تهران به طور تصادفی انتخاب شد، سپس وضعیت تحول مهارتهای هیجانی – اجتماعی این کودکان از طریق مشاهده آنها و مصاحبه با مادران و مربیان در جدول تحول مهارتهای هیجانی – اجتماعی مشخص شد. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روشهای آمار توصیفی استفاده شد. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که تعداد قابل ملاحظهای از کودکان 2-1 ساله این مطالعه به طور برجستهای در تحول مهارتهای هیجانی – اجتماعی مشکل داشتند و مهارتهای شناخت تواناییهای خود، توانایی تحمل ناکامی و تشخیص تفاوت بین خود و دیگران در کودکان سنین بالاتر ضعیف بود. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه میتوان گفت تحول مهارتهای هیجانی – اجتماعی کودکان 2-1 ساله و جنبههای خاصی از این مهارتها در سنین بالاتر کمتر مورد توجه واقع شده است. به نظر میرسد عوامل فرهنگی – اجتماعی – آموزشی نقش مهمی در این زمینه داشته باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 136 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Studies in Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | مهارتهای هیجانی – اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | مهد کودک | fa_IR |
| dc.subject | کودکان 6-1 ساله | fa_IR |
| dc.subject | عوامل فرهنگی – اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | آناتومی | fa_IR |
| dc.title | بررسی مشکلات تحول مهارتهای هیجانی - اجتماعی کودکان 6-1 ساله شهر تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي(توصیفی- تحلیلی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 685 | |
| dc.citation.epage | 691 | |