نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیاوریان, رویاfa_IR
dc.contributor.authorحقیقی, ماه منیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:32:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:32:54Z
dc.date.available1399-08-21T22:32:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:32:54Z
dc.date.issued2013-03-01en_US
dc.date.issued1391-12-11fa_IR
dc.identifier.citationیاوریان, رویا, حقیقی, ماه منیر. (1391). بررسی مشکلات تحول مهارت‌های هیجانی - اجتماعی کودکان 6-1 ساله شهر تهران. مجله مطالعات علوم پزشکی, 23(6), 685-691.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-1577-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487336
dc.description.abstractپیش زمینه و هدف: رشد و تحول در طی سال‌های اولیه زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بهداشت روانی فرد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از کودکان دارای مشکلاتی در تحول هیجانی - رفتاری می‌باشند که بازشناسی این مشکلات و مداخله به موقع می‌تواند اثرات مثبت و مفیدی داشته و از بروز اختلالات جدی پیشگیری کند. این مطالعه با هدف بررسی مشکلات تحول هیجانی - اجتماعی کودکان خردسال شهر تهران انجام شده است. مواد و روش: برای انجام این مطالعه توصیفی در ابتدا 238 کودک 6-1 ساله از شش مهد کودک مناطق مختلف شهر تهران به طور تصادفی انتخاب شد، سپس وضعیت تحول مهارت‌های هیجانی – اجتماعی این کودکان از طریق مشاهده آن‌ها و مصاحبه با مادران و مربیان در جدول تحول مهارت‌های هیجانی – اجتماعی مشخص شد. برای تجزیه و تحلیل یافته‌ها از روش‌های آمار توصیفی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد که تعداد قابل ملاحظه‌ای از کودکان 2-1 ساله این مطالعه به طور برجسته‌ای در تحول مهارت‌های هیجانی – اجتماعی مشکل داشتند و مهارت‌های شناخت توانایی‌های خود، توانایی تحمل ناکامی و تشخیص تفاوت بین خود و دیگران در کودکان سنین بالاتر ضعیف بود. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می‌توان گفت تحول مهارت‌های هیجانی – اجتماعی کودکان 2-1 ساله و جنبه‌های خاصی از این مهارت‌ها در سنین بالاتر کمتر مورد توجه واقع شده است. به نظر می‌رسد عوامل فرهنگی – اجتماعی – آموزشی نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent136
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectمهارت‌های هیجانی – اجتماعیfa_IR
dc.subjectمهد کودکfa_IR
dc.subjectکودکان 6-1 سالهfa_IR
dc.subjectعوامل فرهنگی – اجتماعیfa_IR
dc.subjectآناتومیfa_IR
dc.titleبررسی مشکلات تحول مهارت‌های هیجانی - اجتماعی کودکان 6-1 ساله شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue6
dc.citation.spage685
dc.citation.epage691


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد