نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزیزی نژاد, بهارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T22:29:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T22:29:06Z
dc.date.available1399-08-21T22:29:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T22:29:06Z
dc.date.issued2017-09-01en_US
dc.date.issued1396-06-10fa_IR
dc.identifier.citationعزیزی نژاد, بهاره. (1396). نیاز سنجی آموزشی در سه حیطه نگرش، دانش و مهارت در بین پرستاران مبتنی بر فن دیکوم. مجله مطالعات علوم پزشکی, 28(6), 435-445.fa_IR
dc.identifier.issn2717-008X
dc.identifier.urihttp://umj.umsu.ac.ir/article-1-3644-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/487011
dc.description.abstractپیش‌زمینه و هدف: تعیین نیازهای آموزشی اولین گام تضمین اثربخشی کارکرد آموزشی و بهسازی است، لذا هدف پژوهش حاضر نیازسنجی آموزشی پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) مبتنی بر فن دیکوم در سه حوزه نگرش، دانش و مهارت می باشد. مواد و روش‌ کار: روش توصیفی ـ پیمایشی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل پرستاران بیمارستان امام خمینی می باشد که با جدول مورگان 200 نفر به عنوان نمونه با نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار شامل پرسشنامه و مصاحبه است و اجرای فن دیکوم که نوعی کارشکافی در هفت مرحله است. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم‌افزار SPSS انجام شده است. یافته‌ها: اهم نتایج نشان می دهد که نیازهای آموزشی پرستاران در حوزه نگرش، مشتمل بر رعایت صرفه‌جویی در کاربست امکانات و تجهیزات، با اختلاف میانگین(58/0) در اولویت اول، حفظ خونسردی و آرامش در مواجهه با بیماران و حوادث، با اختلاف میانگین(52/0) در اولویت دوم و در حوزه دانش، در محور استفاده از تکنولوژی آموزشی در جهت آموزش و یادگیری مداوم، با اختلاف میانگین (93/0) در رتبه اول و در محور آشنایی با پژوهشهایی که باعث گسترش درمان ها و راهبردهای نوین می‌شوند، با اختلاف میانگین (81/0) در رتبه دوم نیاز به آموزش دارند. در حوزه مهارت، کاربست فناوری اطلاعات، با اختلاف میانگین (99/0) در اولویت نخست و آشنایی با شیوه کاربست ابزارهای تکمیلی، با اختلاف میانگین (93/0)، در اولویت دوم قرار گرفته اند. بحث و نتیجه‌گیری: نتایج نیازسنجی آموزشی پرستاران در سه حوزه نگرش، دانش و مهارت حاکی از نیاز این رده شغلی به آموزش، بروز رسانی و کسب صلاحیتهای ضروری و مورد انتظار بصورت دوره ای و تداومی است. کلیدواژه‌ها: نیازسنجی آموزشی، پرستاران، فن دیکوم، حوزه های نگرش، دانش و مهارتfa_IR
dc.format.extent827
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofStudies in Medical Sciencesen_US
dc.subjectکلید واژه‌ها: نیازسنجی آموزشیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectفن دیکومfa_IR
dc.subjectحوزه های نگرشfa_IR
dc.subjectدانش و مهارتfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleنیاز سنجی آموزشی در سه حیطه نگرش، دانش و مهارت در بین پرستاران مبتنی بر فن دیکومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي(توصیفی- تحلیلی)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی، دانشگاه پیام نور جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue6
dc.citation.spage435
dc.citation.epage445


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد