نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگله دار, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorبیرجندی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:51:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:51:50Z
dc.date.available1399-08-21T21:51:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:51:50Z
dc.date.issued2010-02-01en_US
dc.date.issued1388-11-12fa_IR
dc.identifier.citation(2010). scientific magazine yafte, 11(4), 53-63.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-180-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483898
dc.description.abstractتحقیقات انجام شده در مورد مشکلات روانی،عاطفی،اجتماعی دانشجویان اهمیت و ضرورت اقدام جدی و سامان یافته ای را در انتخاب اساتید راهنما را مطرح می نمایند. بدیهی است عدم ارائه مشاوره مناسب دستیابی دانشجویان را به اهداف آموزشی دچار اختلال می سازد . لذا با توجه به اهمیت و نقش جایگاه مشاوره و راهنمایی پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان از مشاوره تحصیلی اساتید راهنمای دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی 680 دانشجوی ترم سوم و چهارم درتمام مقاطع و رشته های دانشگاه علوم لرستان به صورت سرشماری نمونه پژوهش بودند. ابزار گردآوری پرسشنامه ای بود که بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با ضریب پایایی 79% تهیه و نمره گذاری شد. نمرات در سه سطح رضایت دانشجویان را نشان میدادند. نتایج توسط نرم افزار spss و با روشهای آماری و آزمون کای اسکوار تجزیه و تحلیل و در سطح خطای 5% گزارش گردید. یافته ها: افراد مورد مطالعه در 9/77 % موارد زن و بین رده سنی 35-19 سال بود . بیشترین علت مراجعه به اساتید راهنما به دلیل مشکلات آموزشی (2/59%)بود. دانشجویان از اساتید راهنما در 9/37% موارد ناراضی ، 38/44% رضایت متوسط و 73/17% راضی بودند . بین دفعات مراجعه و میزان رضایت دانشجویان با ارتباط معنی دار دیده شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج حاکی از سطح رضایتی مناسبی از اساتید راهنما نبود. لذا بایستی ضمن داشتن نگرش مثبت به برنامه مشاوره و راهنمایی تحصیلی برای اجرای آن اقداماتی نظیر اجرای قوانین ومقررات مربوط به استاد راهنما-پایش عملکرد و نتایج حاصل از فعالیت اساتید راهنما و اجرای برنامه های آموزشی مدون گام برداشت تا بتوان بهره مطلوبی را در راه ارتقاء آرمانهای دانشگاهی برداشت.fa_IR
dc.format.extent177
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectاستاد راهنماfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectمشاوره تحصیلیfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.titleبررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از مشاوره تحصیلی اساتید راهنمای دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نیمسال دوم سالتحصیلی 87-fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage53
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد