| dc.contributor.author | گله دار, نسرین | fa_IR |
| dc.contributor.author | بیرجندی, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:51:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:51:50Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:51:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:51:50Z | |
| dc.date.issued | 2010-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2010). scientific magazine yafte, 11(4), 53-63. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-180-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483898 | |
| dc.description.abstract | تحقیقات انجام شده در مورد مشکلات روانی،عاطفی،اجتماعی دانشجویان اهمیت و ضرورت اقدام جدی و سامان یافته ای را در انتخاب اساتید راهنما را مطرح می نمایند. بدیهی است عدم ارائه مشاوره مناسب دستیابی دانشجویان را به اهداف آموزشی دچار اختلال می سازد . لذا با توجه به اهمیت و نقش جایگاه مشاوره و راهنمایی پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان از مشاوره تحصیلی اساتید راهنمای دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام گردید. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی 680 دانشجوی ترم سوم و چهارم درتمام مقاطع و رشته های دانشگاه علوم لرستان به صورت سرشماری نمونه پژوهش بودند. ابزار گردآوری پرسشنامه ای بود که بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با ضریب پایایی 79% تهیه و نمره گذاری شد. نمرات در سه سطح رضایت دانشجویان را نشان میدادند. نتایج توسط نرم افزار spss و با روشهای آماری و آزمون کای اسکوار تجزیه و تحلیل و در سطح خطای 5% گزارش گردید. یافته ها: افراد مورد مطالعه در 9/77 % موارد زن و بین رده سنی 35-19 سال بود . بیشترین علت مراجعه به اساتید راهنما به دلیل مشکلات آموزشی (2/59%)بود. دانشجویان از اساتید راهنما در 9/37% موارد ناراضی ، 38/44% رضایت متوسط و 73/17% راضی بودند . بین دفعات مراجعه و میزان رضایت دانشجویان با ارتباط معنی دار دیده شد. بحث و نتیجه گیری: نتایج حاکی از سطح رضایتی مناسبی از اساتید راهنما نبود. لذا بایستی ضمن داشتن نگرش مثبت به برنامه مشاوره و راهنمایی تحصیلی برای اجرای آن اقداماتی نظیر اجرای قوانین ومقررات مربوط به استاد راهنما-پایش عملکرد و نتایج حاصل از فعالیت اساتید راهنما و اجرای برنامه های آموزشی مدون گام برداشت تا بتوان بهره مطلوبی را در راه ارتقاء آرمانهای دانشگاهی برداشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 177 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | استاد راهنما | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو | fa_IR |
| dc.subject | مشاوره تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | رضایت | fa_IR |
| dc.title | بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از مشاوره تحصیلی اساتید راهنمای دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نیمسال دوم سالتحصیلی 87- | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 63 | |