نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorپیامنی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorعنبری, خاطرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:48:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:48:51Z
dc.date.available1399-08-21T21:48:51Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:48:51Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citation(2015). scientific magazine yafte, 17(3), 87-94.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2072-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483664
dc.description.abstractمقدمه: در بخش بهداشت و درمان، همانند دیگر بخش‌ها، خودارزیابی امری اجتناب‌ ناپذیر است. محدودیت منابع این بخش، ضرورت پایش عملکرد، حیاتی بودن خدمات و مراقبت ‌های ارائه شده توسط بخش، اهمیت ویژه رعایت کیفیت در ارائه خدمات و ... شواهدی دال بر ضرورت خودارزیابی دقیق و صحیح عملکرد این بخش ‌هستند. از همین رو هدف اصلی این مطالعه، ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی‌ خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی می باشد تا راهنمایی عملی برای بهبودخدمات این سازمان، در اختیار دست‌اندرکاران قرار دهد. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در بیمارستان شهید رحیمی‌ خرم آباد و در سال 1393 انجام گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه استاندارد خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM بوده که روایی و پایایی آن در مطالعات گذشته ارزیابی شده و ضریب آلفای کرونباخ آن 98 درصد برآورد شده است. یافته‌ها: درحوزه معیارهای توانمندسازی الگوی سرآمدی سازمانی، بعد رهبری دارای بهترین درصد امتیازی و بعد فرآیندها از کمترین امتیاز برخوردار بوده است که این بعد به همراه ابعاد کارکنان، منابع و شرکا، نیازمند بهبود می باشند. درحوزه معیارهای نتایج الگوی سرآمدی سازمانی، بعد نتایج مشتریان و نتایج کلیدی عملکرد دارای بهترین درصد امتیازی و بعد نتایج جامعه از کمترین امتیاز برخوردار بوده است که این بعد به همراه نتایج کارکنان، نیازمند بهبود می باشند. بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه در مجموع حاکی از وضعیت مناسب این بیمارستان از نظر معیارهای الگوی سرآمدی است. نتایج این مدل، عموماً برای تحلیل نظام مندسازمان به منظور رسیدن به نگرشی جامع از سازمان و چالشهای آن به کار گرفته می شود.fa_IR
dc.format.extent200
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectالگوی تعالی سازمانیfa_IR
dc.subjectEFQMfa_IR
dc.subjectبیمارستان شهید رحیمی‌ خرم آباد.fa_IR
dc.titleارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی‌خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM، سال 1393fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage87
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد