| dc.contributor.author | فرزان, بهروز | fa_IR |
| dc.contributor.author | عنبری, خاطره | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضائیان, جعفر | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیرخانی, سمیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | غلامی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:48:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:48:45Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:48:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:48:45Z | |
| dc.date.issued | 2015-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2015). scientific magazine yafte, 17(3), 5-14. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2064-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483656 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: ادغام به عنوان یک تحول در آموزش پزشکی در دانشگاههای جهان مطرح است و گذر از سیستم سنتی و تعریف جدید از آموزش پزشکی براساس نیازهای این دوره مطرح است. هدف این مطالعه ارزیابی نظرات و دیدگاههای اعضاء هیات علمی و دانشجویان پزشکی درگیر در پروژه ادغام علوم پایه می باشد. مواد و روشها: این مطالعه یک مطالعه مقطعی بوده که در نیمه دوم سال 1393 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد. 10 استاد درگیر در اجرای طرح ادغام افقی و نیز 130 دانشجوی پزشکی مقطع علوم پایه در این مطالعه وارد شدند و با پرسشنامه هایی که روایی و پایایی آنها تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها: حدود 40٪ اساتید ضرورت طرح ادغام جهت تسهیل یادگیری دانشجویان و ضرورت طرح ادغام جهت درک بهتر مطالب و برقراری ارتباط بین دروس عملی و نظری را زیاد می دانستند و 70٪ اساتید ضرورت طرح ادغام جهت تطبیق این دروس با مسائل بالینی را زیاد می دانستند. بر اساس آزمون همبستگی پیرسون بین معدل کل و میزان رضایت از طرح ادغام دروس علوم پایه ارتباط معنادار دیده شد. دانشجویانی که معدل بیشتری داشتند میزان رضایتشان از طرح ادغام نیز بیشتر از سایر دانشجویان بود. بحث و نتیجهگیری: ادغام دروس علوم پایه جهت تطبیق دروس پزشکی در مقطع علوم پایه با مسائل بالینی مهم بوده ولی همچنان با مشکلاتی نظیر جلب رضایتمندی اساتید و دانشجویان در روش و ماهیت ادغام مواجه است که احتیاج به تحقیق بیشتری دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 255 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | ادغام دروس پایه | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | هیات علمی. | fa_IR |
| dc.title | ضرورت اجرای طرح ادغام افقی علوم پایه و رضایتمندی استادان و دانشجویان از اجرای طرح | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی لرستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی لرستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 14 | |