نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرزان, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorعنبری, خاطرهfa_IR
dc.contributor.authorرضائیان, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorشیرخانی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:48:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:48:45Z
dc.date.available1399-08-21T21:48:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:48:45Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citation(2015). scientific magazine yafte, 17(3), 5-14.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2064-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483656
dc.description.abstractمقدمه: ادغام به ‌عنوان یک تحول در آموزش پزشکی در دانشگاههای جهان مطرح است و گذر از سیستم سنتی و تعریف جدید از آموزش پزشکی براساس نیازهای این دوره مطرح است. هدف این مطالعه ارزیابی نظرات و دیدگاههای اعضاء هیات علمی و دانشجویان پزشکی درگیر در پروژه ادغام علوم پایه می باشد. مواد و روش‌ها: این مطالعه یک مطالعه مقطعی بوده که در نیمه دوم سال 1393 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد. 10 استاد درگیر در اجرای طرح ادغام افقی و نیز 130 دانشجوی پزشکی مقطع علوم پایه در این مطالعه وارد شدند و با پرسشنامه هایی که روایی و پایایی آنها تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌ها: حدود 40٪ اساتید ضرورت طرح ادغام جهت تسهیل یادگیری دانشجویان و ضرورت طرح ادغام جهت درک بهتر مطالب و برقراری ارتباط بین دروس عملی و نظری را زیاد می دانستند و 70٪ اساتید ضرورت طرح ادغام جهت تطبیق این دروس با مسائل بالینی را زیاد می دانستند. بر اساس آزمون همبستگی پیرسون بین معدل کل و میزان رضایت از طرح ادغام دروس علوم پایه ارتباط معنادار دیده شد. دانشجویانی که معدل بیشتری داشتند میزان رضایتشان از طرح ادغام نیز بیشتر از سایر دانشجویان بود. بحث و نتیجه‌گیری: ادغام دروس علوم پایه جهت تطبیق دروس پزشکی در مقطع علوم پایه با مسائل بالینی مهم بوده ولی همچنان با مشکلاتی نظیر جلب رضایتمندی اساتید و دانشجویان در روش و ماهیت ادغام مواجه است که احتیاج به تحقیق بیشتری دارد.fa_IR
dc.format.extent255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectادغام دروس پایهfa_IR
dc.subjectدانشجویان پزشکیfa_IR
dc.subjectهیات علمی.fa_IR
dc.titleضرورت اجرای طرح ادغام افقی علوم پایه و رضایتمندی استادان و دانشجویان از اجرای طرحfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage5
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد