نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنامداری, پریساfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم زاده, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorمردانی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:47:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:47:59Z
dc.date.available1399-08-21T21:47:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:47:59Z
dc.date.issued2010-04-01en_US
dc.date.issued1389-01-12fa_IR
dc.identifier.citation(2010). scientific magazine yafte, 12(1), 0-0.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-310-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483591
dc.description.abstractیکی از ارکان ضروری و اجتناب‌ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی به ویژه در دانشگاه‌ها، ارزیابی مداوم و مستمر وضعیت روند تحصیلی دانشجویان در مقاطع مختلف آموزشی می‌باشد. دوره‌ آموزشی علوم پایه پزشکی پیش‌زمینه پیشرفت تحصیلی و فهم دقیق مطالب دوره‌های بعدی پزشکی عمومی می‌باشد. دانشجوی پزشکی با استفاده از اطلاعات کسب شده در این دوره به حل مشکلات بالینی و تصمیم بالینی می‌پردازد. بنابراین به منظور شناسائی عوامل مؤثر در موفقیت دانشجویان در امتحان جامع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطالعه کنونی انجام گردید. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی – تحلیلی است . جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان پزشکی ورودی سال‌های 1380 تا 1383 شرکت کننده در آزمون جامع علوم پایه پزشکی بود. روش نمونه‌گیری به صورت سرشماری و تعداد نمونه‌ها 102 نفر بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه مجزا است. اعتبار علمی پرسشنامه با استفاده از نظرات اعضاء هیئت علمی و اعتماد علمی پرسشنامه از طریق آزمون مجدد تعیین گردید. اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. در این مطالعه علاوه بر روش‌های آمار توصیفی جهت تحلیل اطلاعات از آزمون ANOVA، آزمون t مستقل و رگرسیون خطی استفاده شده است. بحث و نتیجه گیری: به منظور پیشرفت آموزش پزشکی و ایجاد تحول لازم در آن و با توجه به نقش مهم و اساسی دروس علوم پایه در پرورش شایستگی‌های پزشکان آینده، ایجاد گام‌های اصلاحی در آموزش پزشکی ضروری به نظر می‌رسد یافته ها: نتایج نشان داد که عوامل مؤثر بر نتیجه آزمون جامع علوم پایه در دروس مختلف به ترتیب زیر بوده اند: حجم سرفصل واحد درسی، نمره پایان ترم هر درس، نحوه آمادگی جهت آزمون، میزان اختصاص وقت جهت آمادگی برای آزمون، اهمیت تدریس واحد درسی در مقطع علوم پایه، کیفیت تدریس مدرس، میزان علاقمندی به واحد درسی، میزان اهمیت واحد درسی در امتحان جامع و سر انجام نحوه استفاده مدرس از وسایل سمعی و بصری و آزمایشگاهی.fa_IR
dc.format.extent173
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectدانشجویان پزشکیfa_IR
dc.subjectمقطع علوم پایهfa_IR
dc.subjectامتحان جامعfa_IR
dc.subjectعوامل مؤثرfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر نتیجه امتحان جامع علوم پایه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی لرستانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد