نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسید موسوی, پریسا ساداتfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:46:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:46:14Z
dc.date.available1399-08-21T21:46:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:46:14Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2015). scientific magazine yafte, 17(2), 90-104.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-1976-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483455
dc.description.abstractمقدمه: با توجه به اهمیت دلبستگی در پدیدآیی اضطراب جدایی، هدف این مطالعه بررسی اثربخشی مداخله دلبستگی محور با روش پسخوراند ویدیویی بر کاهش بازنمایی های منفی و مشکلات اضطراب جدایی در کودکان پیش دبستانی بود. بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به یافته ها به نظر می رسد مداخله دلبستگی محور موجب افزایش حساسیت مادرانه و این تغییر همراه با کاهش بازنمایی های منفی کودک به واسطه تعاملات ترمیم کننده، توانسته اضطراب جدایی کودکان را کاهش دهد. یافته‌ها: یافته ها نشان دهنده اثر بخشی مداخله دلبستگی محور بر افزایش حساسیت مادرانه، کاهش بازنمایی های منفی کودک و همچنین علائم اضطراب جدایی در کودکان گروه آزمایش بود. میانگین نمرات گروه آزمایش در مقایسه با گواه در تمام متغیرها به طور معناداری کاهش یافته و این کاهش در پیگیری باقی مانده بود. مواد و روش‌ها: طرح پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. برای این منظور، 21 زوج مادر و کودک (11 زوج در گروه آزمایش و 10 زوج در گروه گواه) از دو مرکز تخصصی مشاوره کودک بر مبنای معیارهای ورود مطالعه انتخاب شدند. گروه آزمایش بین 8 تا 10 جلسه مداخله انفرادی دلبستگی محور و گروه گواه مداخله روابط محور دیگری را به منظور مقایسه اثربخشی دریافت کردند. شرکت کنندگان در سه مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری (3 ماه بعد) با استفاده از ابزارهای درجه بندی رفتار مادرانه Q-SORT، مجموعه داستانهای مک آرتور و پرسشنامه علائم مرضی کودکان ارزیابی شدند.fa_IR
dc.format.extent274
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectاضطراب جداییfa_IR
dc.subjectبازنمایی ذهنیfa_IR
dc.subjectدلبستگی.fa_IR
dc.titleاثربخشی مداخله دلبستگی محور با روش پسخوراند ویدیویی بر کاهش بازنمایی های منفی و اضطراب جدایی کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage90
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد