| dc.contributor.author | قاضی, شیرین | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسنوندی, صبا | fa_IR |
| dc.contributor.author | قدم پور, عزت الله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:46:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:46:00Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:46:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:46:00Z | |
| dc.date.issued | 2017-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2017). scientific magazine yafte, 19(4), 22-31. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-2394-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483436 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: هدف این مطالعه پیش بینی اضطراب امتحان و خود ناتوانسازی تحصیلی براساس الکسی تایمیا در دانش آموزان با ناتوانی خواندن بود.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش آموزان با ناتوانی خواندن شهرستان خرم آباد در سال 94-95 بود. به منظور برآورد حجم نمونه از روش پیشنهادی کوهن استفاده شد و از میان دانش آموزان ارجاع داده شده به هسته آموزش و پرورش خرمآباد براساس تشخیص متخصصان این حوزه، در مجموع 112 نفر واجد ملا ک های شرکت در مطالعه بودند. دانش آموزان پرسشنامه های اضطراب امتحان، خود ناتوان سازی و الکسی تایمیا را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد همبستگی بین متغیرهای پژوهش معنادار بود (p>0.001). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد الکسی تایمیا قادر به پیشبینی 54/. از کل واریانس اضطراب امتحان و خودناتوانسازی تحصیلی است(001/0>P). | fa_IR |
| dc.format.extent | 301 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.subject | خودناتوان سازی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | الکسی تایمیا | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.subject | کودکان | fa_IR |
| dc.title | پیش بینی اضطراب امتحان و خودناتوان سازی تحصیلی براساس الکسی تایمیا | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | ،کارشناس برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 19 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 22 | |
| dc.citation.epage | 31 | |