نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاضی, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorحسنوندی, صباfa_IR
dc.contributor.authorقدم پور, عزت اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:46:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:46:00Z
dc.date.available1399-08-21T21:46:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:46:00Z
dc.date.issued2017-10-01en_US
dc.date.issued1396-07-09fa_IR
dc.identifier.citation(2017). scientific magazine yafte, 19(4), 22-31.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2394-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483436
dc.description.abstractمقدمه: هدف این مطالعه پیش ­بینی اضطراب امتحان و خود ناتوان­سازی تحصیلی براساس الکسی ­تایمیا در دانش ­آموزان با ناتوانی خواندن بود. مواد و روش­ها: این مطالعه از نوع همبستگی است. جامعه آماری تمامی دانش ­آموزان با ناتوانی خواندن شهرستان خرم­ آباد در سال 94-95 بود. به منظور برآورد حجم نمونه از روش پیشنهادی کوهن استفاده شد و از میان دانش­ آموزان ارجاع داده شده به هسته آموزش و پرورش خرم­آباد براساس تشخیص متخصصان این حوزه، در مجموع 112 نفر واجد ملا ک ­های شرکت در مطالعه بودند. دانش ­آموزان پرسشنامه ­های اضطراب امتحان، خود ناتوان­ سازی و الکسی­ تایمیا را تکمیل کردند. برای تحلیل داده ­ها از تحلیل رگرسیون استفاده شد. داده­ ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 تحلیل شدند. یافته ­ها: نتایج نشان داد همبستگی بین متغیرهای پژوهش معنادار بود (p>0.001). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد الکسی­ تایمیا قادر به پیش­بینی 54/.  از کل واریانس اضطراب امتحان و خودناتوان­سازی تحصیلی است(001/0>P).fa_IR
dc.format.extent301
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.subjectخودناتوان سازی تحصیلیfa_IR
dc.subjectالکسی تایمیاfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.titleپیش بینی اضطراب امتحان و خودناتوان سازی تحصیلی براساس الکسی تایمیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.department،کارشناس برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue4
dc.citation.spage22
dc.citation.epage31


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد