نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاضی, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorروستا, سجادfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم زاده, فرزادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:45:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:45:41Z
dc.date.available1399-08-21T21:45:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:45:41Z
dc.date.issued2018-10-01en_US
dc.date.issued1397-07-09fa_IR
dc.identifier.citation(2018). scientific magazine yafte, 20(3), 83-89.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-2635-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483408
dc.description.abstractمقدمه: طرح درس یکی از عوامل مؤثر و کلیدی در فرایند آموزش است. هدف اصلی از تدوین طرح درس، تسهیل در یادگیری فراگیران از طریق برقراری یک بستر ارتباطی مناسب است. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی طرح درسهای ارائه شده توسط مدرسین دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394 به انجام رسیده است. مواد و روش ­ها: در این پژوهش توصیفی- مقطعی، 134 طرح درس ارائه شده توسط مدرسان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نیمسال اول و دوم سال 95-1394 مورد ارزیابی قرار گرفت. جمع‌ آوری داده‌ها با استفاده از یک چک‌ لیست که شامل 13 حیطه مؤثر بر طرح درس بود، انجام گرفت. روشهای آمار توصیفی جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته­ ها: شایعترین ضعف ها مربوط به حیطه وسایل کمک آموزشی (6/85 درصد)، وظایف و تکالیف دانشجویان (9/64 درصد)، اهداف کلی(6/39 درصد) بود. همچنین بیشترین نقصان مربوط به حیطه‌ های برنامه‌ ریزی برای آمادگی دانشجویان قبل از شروع کلاس (62  درصد)، آموزش و طیقه‌ بندی(6/45 درصد)، رئوس مطالب و اهداف رفتاری (6/33 درصد) بود. حیطه‌ های مربوط به معرفی منابع  (9/64  درصد)، اطلاعات عمومی (3/43 درصد) و سیاست ها و قوانین کلاس (3/43 درصد) واجد بالاترین امتیاز و بهترین وضعیت در نگارش طرح درس های مورد بررسی بودند. بحث و نتیجه­ گیری: با توجه به یافته‌ها، وضعیت محتوایی و نگارشی طرح درس های ارائه شده توسط مدرسان دانشگاه  علوم  پزشکی لرستان در حد قابل قبولی ارزیابی گردید. پیشنهاد می ­شود  با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و تدوین فرم­های پیشنویس استاندارد، زمینه مناسب برای تدوین هر چه بهتر طرح درس در بین مدرسان فراهم شود.fa_IR
dc.format.extent208
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectطرح درسfa_IR
dc.subjectاستادfa_IR
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectنظارت آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.titleبررسی کیفیت طرح درس‌های ارائه شده اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 95-1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت و تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده بهداشت و تغذیه، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue3
dc.citation.spage83
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد