امکانسنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی لرستان از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی 92-91
(ندگان)پدیدآور
شیخیان, علیعلیآبادی, خدیجهرویین, لیلاهوشمندجا, منیجهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: امروزه یادگیری الکترونیک به عنوان یکی از بسترهای مؤثر آموزشی محسوب میشود و با توجه به قصد دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای پیادهسازی این نوع آموزش، پژوهش حاضر به بررسی امکان اجرای یادگیری الکترونیک در دانشگاه از دیدگاه اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان اجرایی در سال تحصیلی 92-91 پرداخته است. بحث و نتیجهگیری: در حال حاضر آمادگی لازم برای اجرای پروژه یادگیری الکترونیک در دانشگاه وجود ندارد و برای پیادهسازی این شیوه آموزشی باید زیرساختهای مربوط فراهم گردد. یافتهها: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از نظر آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی نیروی انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاستهای آموزشی، آمادگی امنیت و آمادگی پشتیبانی در سطح مطلوبی قرار ندارد و فقط از نظر قوانین و مقررات در سطح مطلوبی قرار دارد. مواد و روشها: روش مطالعه، توصیفی-مقطعی بوده است. تعداد 316 نفر دانشجو، 84 نفر عضو هیئت علمی و سیزده نفر از مدیران و کارکنان به روش سرشماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه چند بعدی داراب (آمادگی تجربه آموزشی و فنی، آمادگی فرهنگی، آمادگی تجهیزات، آمادگی شبکه ارتباطی، آمادگی قوانین و مقررات، آمادگی منابع انسانی، آمادگی مدیریت، آمادگی سیاستهای آموزشی، آمادگی امنیت، آمادگی پشتیبانی) استفاده شد. روایی و پایایی ابزار مورد استفاده با روایی محتوایی و فرمول آلفای کرونباخ (82/0) تأیید شد.
کلید واژگان
امکانسنجییادگیری الکترونیک
آموزش الکترونیک
یادگیری از راه دور
دانشگاه علوم پزشکی لرستان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-02-011393-11-12
سازمان پدید آورنده
دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرمآباد، ایران.دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرمآباد، ایران
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.




