نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیرانوند, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, غفار علیfa_IR
dc.contributor.authorآسترکی, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorپاپی, امید علیfa_IR
dc.contributor.authorالماسی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorامّی, داوودfa_IR
dc.contributor.authorبیرانوند, نورالدّینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T21:44:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T21:44:04Z
dc.date.available1399-08-21T21:44:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T21:44:04Z
dc.date.issued2013-05-01en_US
dc.date.issued1392-02-11fa_IR
dc.identifier.citation(2013). scientific magazine yafte, 15(1), 13-18.en_US
dc.identifier.issn1563-0773
dc.identifier.urihttp://yafte.lums.ac.ir/article-1-1183-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483294
dc.description.abstractمقدمه: در سال‌های اخیر تعداد شکایات از پزشکان و دندان‌پزشکان افزایش داشته است. شکایت از پزشکان سبب اتلاف انرژی و وقت در این گروه می‌شود. این مطالعه با هدف تعیین علل شکایات بیماران از پزشکان و دندان‌پزشکان مراکز درمانی در استان لرستان از سال 1387 تا 1390 انجام شد. بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به علل شکایات انجام گرفته به نظر می رسد که با برقراری رابطه نزدیک‌تر با بیمار و ارائه توضیح بیشتر در مورد شرایط و عوارض اقدامات درمانی می توان از شکل گیری بسیاری از شکایات پیشگیری نمود. یافته‌ها: در این محدوده زمانی 328 شکایت ثبت گردیده بود که 168 پرونده مورد بررسی قرار گرفت. میانگین سن شاکیان 2/11±34 سال بود. 112 نفر از شاکیان زن بودند. بیشترین شکایات صورت گرفته از دندان پزشکان، متخصصین زنان و ماماها و متخصصین ارتوپدی بود. 25% از شکایت‌ها ناشی از صدمات جسمانی و عوارض جانبی درمان و 6/22% ناشی از سهل انگاری، کوتاهی و بی توجهی پزشک بودند. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1390 در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصویب گردید. در پایان سال 1390، پرونده های شکایات ارجاع شده به معاونت درمان دانشگاه از سال 87 تا پایان نیمه اول سال 90 مورد بررسی قرار گرفت. پرونده هایی که حاوی اطلاعات مورد نیاز نبودند از مطالعه خارج شدند. داده های استخراج شده وارد نرم افزار SPSS شدند. در نهایت نتایج مطالعه به صورت درصد فراوانی و میانگین محاسبه و ارائه گردید. در این طرح هیچ گونه تعارض منافعی وجود نداشت.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofscientific magazine yafteen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی یافتهfa_IR
dc.subjectشکایتfa_IR
dc.subjectپزشکfa_IR
dc.subjectدندانپزشک.fa_IR
dc.titleبررسی علل شکایات بیماران از پزشکان و دندان پزشکان در مراجعه کنندگان به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان طی سال های 90-87fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بیهوشی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه داخلی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر مرکز تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بیهوشی، دانشکده پزشکی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جندی شاپور، اهواز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد