طرح تحول نظام سلامت و عملکرد مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد: رویکرد کارت امتیازی متوازن
(ندگان)پدیدآور
جباری, علیرضازهابی, فائزهجعفری, حسنشعربافچی زاده, نسریننوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: ارزیابی عملکرد به عنوان یک ابزار کنترلی همواره مورد توجه مدیران بوده است از این رو این مطالعه با هدف به کارگیری رویکرد کارت امتیازی متوازن جهت ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد قبل و بعد از طرح تحول نظام سلامت (1392 و 1396 ) انجام گردید.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقایسه ای است که در سالهای 1392 و 1396 با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن انجام شد و جامعه آماری شامل کلیه مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد می باشد و با استفاده از نرم افزار SPSS22 عملکرد بیمارستان ها براساس ابعاد و شاخص های مورد مطالعه، مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها: بین عملکرد مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد در بعد مشتری مداری و فرآیندهای داخلی قبل و بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تفاوت معنا داری وجود داشت (p0/05).
بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که دو بعد از ابعاد کارت امتیازی متوازن پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی درمانی شهر خرم آباد ارتقا یافته است .
کلید واژگان
ارزیابی عملکردکارت امتیازی متوازن
بیمارستان های آموزشی درمانی
طرح تحول نظام سلامت ایران
مدارک پزشکی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-011398-08-10
سازمان پدید آورنده
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، ایرانمرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، ایران
دانشگاه فرهنگیان
دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، ایران




