| dc.contributor.author | کاکیا, لیدا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-21T21:42:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-11T21:42:37Z | |
| dc.date.available | 1399-08-21T21:42:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-11T21:42:37Z | |
| dc.date.issued | 2011-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2011). scientific magazine yafte, 12(3), 31-36. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1563-0773 | |
| dc.identifier.uri | http://yafte.lums.ac.ir/article-1-320-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/483183 | |
| dc.description.abstract | ترکیب سنی جمعیت کشور ، اولویت بخشی به راهبردهای پیشگیرانه اعتیاد به مواد مخدر را آشکار می سازد . هدف پژوهش ، بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری دانشآموزان دختر درمقطع پیشدانشگاهی شهر تهران است. بحث و نتیجه گیری: برگزاری دوره های آموزش مهارت های اجتماعی برای مبارزه با گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر باید مطمح نظر گروه های مرجع همچون مشاوران ، مربیان مدارس و برنامه ریزان اجتماعی قرار گیرد. بعلاوه این روش می تواند به منزله رهیافتی مقابله ای در آموزش نوجوانان مورداستفاه قرار گیرد. یافته ها: تحلیل داده ها بیانگر تفاوت معنی دار بین نتایج آزمون ها در دو گروه کنترل و آزمایشی بود و نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی باعث کاهش اعتیادپذیری ، آمادگی به اعتیاد و کاهش اعتراف به آن در نوجوانان میشود مواد و روش ها: برای جمع آوری اطلاعات تحقیق ، در مرحله پیش آزمون 300 دانش آموز دختر و از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. سپس در مرحله پس آزمون در هریک از دو گروه کنترل و آزمایشی ، 15 دانش آموز شرکت و به منظور جمع آوری داده ها از آزمون t مستقل برای تعیین معناداری تفاوت میانگینها استفاده گردید | fa_IR |
| dc.format.extent | 223 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | scientific magazine yafte | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی پژوهشی یافته | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | اثربخشی | fa_IR |
| dc.subject | اعتیاد | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری در دانشآموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 36 | |