نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیایی, محمدباقرfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:07:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:07:49Z
dc.date.available1399-08-20T22:07:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:07:49Z
dc.date.issued2020-12-21en_US
dc.date.issued1399-10-01fa_IR
dc.identifier.citationعلیایی, محمدباقر, احمدی, عیسی. (1399). تحلیل عددی اثر اصطکاک بین الیافی پارچه تک لایه با استحکام بالا تحت نیرو بالستیک به روش اجزای محدود. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(10), 161-170. doi: 10.22060/mej.2019.15879.6217fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15879.6217
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3507.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480675
dc.description.abstractاصطکاک تاثیر چشمگیری در عملکرد بالستیک الیاف آرامید دارد. در این مقاله به بررسی رفتار بالستیکی الیاف آرامید از جنس تارون و دایناما در برابر ضربه سرعت بالای پرتابه استوانه‌ای پرداخته می‌شود. از روش عددی با استفاده از دینامیک صریح نرم‌افزار آباکوس در تحلیل برخورد سرعت بالا استفاده شده است. به کمک روش عددی اثرات اصطکاک بین الیافی بر روی عملکرد بالستیک الیاف آرامید بررسی شده است. بدین منظور اثرات اصطکاک بین الیافی بر روی تغییر شکل عرضی، انرژی جذب شده و شکل‌های جذب انرژی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج عددی نشان می‌دهد افزایش اصطکاک بین الیافی سبب کاهش قابلیت انحراف عرضی و تغییر مد پاسخ الیاف آرامید شده است. با افزایش اصطکاک بین الیافی، نرخ انرژی جذب شده به طور یکنواخت افزایش می‌یابد. این در حالی است که با افزایش اصطکاک بین الیافی، زمان شکست ابتدا کاهش و سپس افزایش یافته است، اما در ادامه دوباره روند کاهشی را طی می کند. افزایش اصطکاک بین الیافی بر شکل‌های جذب انرژی نیز تاثیر می‌گذارد. وقتی اصطکاک نزدیک صفر است، انرژی کرنش ساز و کار غالب پارچه است اما با افزایش اصطکاک بین الیافی، انرژی جنبشی به ساز و کار غالب در پارچه تبدیل می‌شود. یک مقدار مشخص برای اصطکاک بین الیافی وجود دارد که به ازای آن انرژی اتلافی ناشی از اصطکاک به مقدار بیشینه می‌رسد. ضـریب همبستگی بین سرعت باقی‌مانده شبیه‌سازی المان محدود و آزمایش تجربی 9426/0 می‌باشد که نشان‌دهنده ارتباط بسیار نزدیک نتایج تجربی و عددی حاضر است.fa_IR
dc.format.extent1429
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15879.6217
dc.subjectاصطکاک بین الیافیfa_IR
dc.subjectضربه بالستیکfa_IR
dc.subjectقابلیت انحراف عرضیfa_IR
dc.subjectالیاف آرامیدfa_IR
dc.subjectانرژی جذب شدهfa_IR
dc.subjectمسائل برخورد و نفوذfa_IR
dc.subjectمکانیک ضربهfa_IR
dc.titleتحلیل عددی اثر اصطکاک بین الیافی پارچه تک لایه با استحکام بالا تحت نیرو بالستیک به روش اجزای محدودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک، دانشکده مکانیک، دانشگاه زنجان ، زنجان، ایزانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه زنجان، دانشکده فنی و مهندسی، گروه مکانیکfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue10
dc.citation.spage161
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد