نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلهر, میثمfa_IR
dc.contributor.authorگنجیانی, سیدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorاعظمی, ارسلانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:07:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:07:35Z
dc.date.available1399-08-20T22:07:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:07:35Z
dc.date.issued2020-12-21en_US
dc.date.issued1399-10-01fa_IR
dc.identifier.citationکلهر, میثم, گنجیانی, سیدمهدی, اعظمی, ارسلان. (1399). بررسی تجربی رشد آسیب خستگی با استفاده از روش‌های سنجش تغییرات مدول وتری و میکروسختی در فولاد ضد زنگ 316 کم‌کربن. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(10), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.14748.5933fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14748.5933
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3213.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480662
dc.description.abstractمکانیک آسیب، ابزاری در مهندسی مکانیک است، که به عنوان متمم تئوری پلاستیسیته و مکانیک شکست شناخته می شود. در این تحقیق بصورت تجربی فرآیند رشد آسیب خستگی، برای فولاد ضد زنگ 316L، بررسی شده است. به این منظور، با بهره‌گیری از استاندارد ASTM E466، نمونه‌های تست با سطح مقطع مستطیلی، طراحی و تهیه شده است. بارگذاری خستگی کم چرخه روی نمونه های استاندارد، در حالت تک محوره و در دامنه تنش یکسان، فرکانس یکسان و تعداد سیکل بارگذاری متفاوت، انجام شده است. پس از اعمال تست‌های خستگی، به منظور استخراج روند رشد آسیب، تست‌های میکروسختی و بارگذاری-باربرداری بر هر نمونه -به منظور استخراج ارتباط میکروسختی و مدول وتری با تعداد سیکل- اعمال شده است. آزمایش های تجربی در شرایط محیط انجام شده است. با استفاده از نتایج حاصل از تست‌های خستگی، بارگذاری-باربرداری و میکروسختی، روند رشد آسیب تحت بارگذاری خستگی کم چرخه، استخراج شده است. یک روش برای تخمین آسیب در این تحقیق پیشنهاد شده است. در پایان نتایج حاصل از روش های مدول وتری، میکروسختی و پیشنهادی با یکدیگر مقایسه شده اند. روند رشد آسیب از روش پیشنهادی تطابق خوبی با روش مدول وتری دارد. مقدار آسیب بحرانی از روش مدول وتری 38/0 و از روش میکروسختی، 41/0 بدست آمد.fa_IR
dc.format.extent975
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14748.5933
dc.subjectخستگی کم چرخهfa_IR
dc.subjectفولاد ضدزنگ 316Lfa_IR
dc.subjectاندازه گیری آسیبfa_IR
dc.subjectمیکروسختیfa_IR
dc.subjectمدول وتریfa_IR
dc.subjectتست غیر مخربfa_IR
dc.subjectمکانیک سازه‌هاfa_IR
dc.titleبررسی تجربی رشد آسیب خستگی با استفاده از روش‌های سنجش تغییرات مدول وتری و میکروسختی در فولاد ضد زنگ 316 کم‌کربنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک, دانشگاه تهران, تهران, ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue10
dc.citation.spage31
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد