نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمسروری سعادت, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی اسبویی, مظاهرfa_IR
dc.contributor.authorشمس, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:06:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:06:24Z
dc.date.available1399-08-20T22:06:23Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:06:24Z
dc.date.issued2020-11-21en_US
dc.date.issued1399-09-01fa_IR
dc.identifier.citationمسروری سعادت, سید حسین, رحیمی اسبویی, مظاهر, شمس, مهرزاد, قاسمی, مجید. (1399). شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی دوفازی از حرکت قطره در میدان جریان و منیفولد سمت کاتد پیل سوختی پلیمری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(9), 71-80. doi: 10.22060/mej.2019.13114.6001fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.13114.6001
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3313.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480596
dc.description.abstractپیل سوختی پلیمری با ترکیب اکسیژن و هیدروژن و تولید آب، انرژی آزادشده در طی فرایند شیمیایی را به برق تبدیل می‌کند، لذا به عنوان انرژی پاک بسیار مورد توجه می‌باشد. مهم‌ترین موانع در راستای تجاری‌سازی این فناوری، مشکلات مربوط به کنترل میزان آب تولیدی و مدیریت آن در پیل سوختی، مدیریت گرما و غیره می‌باشد. موضوع مدیریت آب در پیل‌های سوختی پلیمری، دراجزای مختلف آن قابل تحقیق است، در کار حاضر به بررسی فرایند حرکت قطرات شکل گرفته در کانال‌های جریان گاز، مرتبط با پیل سوختی پلیمری به همراه منیفولد های ورودی و خروجی، به منظور فهم صحیح از دینامیک جریان مایع، پرداخته شده است. با توجه به ابعاد کوچک این کانال‌ها، توازن نیروهای غالب و موثر بر حرکت جریان مایع به سمت کشش و چسبندگی سطحی می‌باشد، بنابراین، از مدل نیمه تجربی هافمن به همراه روش دوفاز عددی حجم سیال برای شبیه‌سازی حاضر استفاده شده و هندسه اصلاح شده مورد یررسی قرارگرفته است، در این مطالعه زاویه تماس دینامیک و حرکت دینامیک قطره در یک هندسه کاربردی که شامل منیفولدهای توزیع کننده جریان گاز در پیل سوختی پلیمری می‌باشد با استفاده از مدل دوفازی حجم سیال مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. اثر شیب‌دار کردن مقطع منیفولد بر دفع قطرات آب مایع نسبت به حالت مستقیم نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با تغییر هندسه منیفولدهای ورودی و خروجی مشکل ایجاد شده در هندسه متداول که موجب انسداد کانال ناشی از آب مایع می‌شده، بر طرف می‌شود. درنتیجه اصلاح هندسه سبب بهبود مدیریت آب در کانال‌ها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent3326
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.13114.6001
dc.subjectپیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectمدیریت آبfa_IR
dc.subjectجریان دوفازfa_IR
dc.subjectدینامیک قطرهfa_IR
dc.subjectتابع هافمنfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی دوفازی از حرکت قطره در میدان جریان و منیفولد سمت کاتد پیل سوختی پلیمریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، فریدونکنار، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentخواجه نصیر*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue9
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد