نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمزارع, محمودfa_IR
dc.contributor.authorداودی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorتقی زاده, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorپورقلی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:06:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:06:14Z
dc.date.available1399-08-20T22:06:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:06:14Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationمزارع, محمود, داودی, احسان, تقی زاده, مصطفی, پورقلی, مهدی. (1399). کنترل بهینه مبتنی بر برنامه‌ریزی مسیر حداقل انرژی برای یک کوادروتور. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(5), 171-180. doi: 10.22060/mej.2019.14832.5954fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14832.5954
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3251.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480587
dc.description.abstractکوادروتور یک وسیله پرنده با 6 درجه آزادی است که قابلیت پرواز عمودی و انجام مانورهای پیچیده را داراست. کوادروتورها به سبب ساختار ذاتی خود مصرف انرژی بالایی دارند و از همین رو حداقل کردن انرژی مصرفی آنها به سبب افزایش زمان پروازی و برد عملیاتی آنها، بسیار مهم می‌باشد. در این مقاله به منظور بیشینه کردن زمان عملیاتی کوادروتور، الگوریتم برنامه‌ریزی مسیر حداقل انرژی و کنترل بهینه برای حرکت بین دو نقطه مشخص ارائه می‌شود. به منظور نیل به این هدف ابتدا معادلات دینامیکی کوادروتور و موتور استخراج شده، سپس با معرفی انرژی کل مصرفی باتری بعنوان تابع هزینه عملی و با استفاده از تئوری کنترل بهینه، مسیر حداقل انرژِی تعیین می‌شود. تمامی قیود موجود نیز از طریق ضرایب لاگرانژ وارد معادلات همیلتونین شده تا مسیر حداقل انرژی بدست آمده، تمامی آنها را ارضا نماید. در انتها نتایج بدست آمده از شبیه‌سازی با نتایج پروفایل سرعت ذوزنقه‌ای مرسوم مقایسه شده که ذخیره انرژی تا چهار درصد را در مقایسه با پروفایل سرعت ذوزنقه‌ای مرسوم نشان می‌دهد. نتایج همچنین نشان می‌دهند که مدت زمان پرواز نسبت به طول مسیر تاثیر بیشتری در مصرف انرژی دارد. همچنین با استفاده از نتایج شبیه-سازی‌ در وضعیت‌های مختلف، یک رابطه کمی بین طول مسیر و مدت زمان پرواز با میزان مصرف انرژی توسط کوادروتور استخراج شده که می‌تواند در تخمین حداکثر برد پرواز یا مدت زمان پرواز با توجه به میزان انرژی باتری بسیار سودمند باشد.fa_IR
dc.format.extent1344
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14832.5954
dc.subjectکوادروتورfa_IR
dc.subjectمسیر حداقل انرژیfa_IR
dc.subjectکنترل بهینهfa_IR
dc.subjectمعادلات همیلتونینfa_IR
dc.subjectدینامیک وسایل حمل و نقل با سرنشین و بی سرنشینfa_IR
dc.subjectمکاترونیکfa_IR
dc.titleکنترل بهینه مبتنی بر برنامه‌ریزی مسیر حداقل انرژی برای یک کوادروتورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی/ دانشگاه شهید بهشتی پردیس فنی عباسپورfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمیfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue5
dc.citation.spage171
dc.citation.epage180


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد