نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان کلانتری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorرفعت نیا, صدراfa_IR
dc.contributor.authorمحمدخانی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorحاجی زاده, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:06:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:06:13Z
dc.date.available1399-08-20T22:06:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:06:13Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationخان کلانتری, سعید, رفعت نیا, صدرا, محمدخانی, حسن, حاجی زاده, محسن. (1399). طراحی و پیاده سازی الگوریتم تخمین مقید تطبیقی برای سامانه ارزان قیمت SINS/GNSS در محیط‌های شهری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(5), 161-170. doi: 10.22060/mej.2019.14892.5971fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14892.5971
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3285.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480586
dc.description.abstractدر سامانه‌های ناوبری اینرسی متصل به بدنه، به دلیل وجود عدم قطعیت‌های ناشی از نویز، بایاس و دریفت حسگرهای اینرسی ارزان قیمت، خطای موقعیت‌یابی در مدت زمان کوتاه، افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بنابراین ترکیب آن با یک سامانه کمکی مانند سامانه موقعیت‌یاب جهانی به منظور کاهش خطای سامانه ناوبری اینرسی توسط یک الگوریتم تخمین‌زن مناسب پیشنهاد می‌شود. اما در مناطق شهری به دلیل نزدیکی به درختان و ساختمان‌های بزرگ امکان قطعی سیگنال سامانه موقعیت‌یاب جهانی وجود دارد. در همین راستا به منظور ارائه داده‌های قابل اطمینان در مواقع قطعی سیگنال سامانه موقعیت‌یاب جهانی، در این مقاله به ارائه الگوریتم تخمین مقید تطبیقی برای سامانه ترکیبی ناوبری اینرسی- موقعیت‌یاب جهانی پرداخته می‌شود. در این تخمین‌زن، ابتدا قیودی مناسب با استفاده از فرضیاتی در مورد سرعت‌های خودرو در مختصات بدنه و همچنین قیود ارتفاع براساس داده‌های فشارسنج تعریف شده و سپس به ارائه الگوریتم تخمین مقید براساس قیود تعریفی پرداخته می‌شود. همچنین به منظور کاهش خطای تخمین از منطق فازی نوع 2 برای تنظیم پارامترهای تخمین‌زن متناسب با مانور خودرو استفاده می شود. به منظور پیاده‌سازی و مقایسه الگوریتم ارائه شده و صحه‌گذاری آن از تست خودرو استفاده می‌شود. نتایج حاصل از تست نشان می‌دهد که با استفاده از الگوریتم طراحی شده، دقت تخمین متغیرهای حالت ناوبری اینرسی نسبت به حالت نامقید به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.fa_IR
dc.format.extent1206
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14892.5971
dc.subjectسامانه ناوبری اینرسی متصل به بدنهfa_IR
dc.subjectسامانه موقعیت‌یاب جهانیfa_IR
dc.subjectتخمین مقیدfa_IR
dc.subjectمنطق فازی نوع 2fa_IR
dc.subjectقطعی سیگنالfa_IR
dc.subjectهدایت و ناوبریfa_IR
dc.titleطراحی و پیاده سازی الگوریتم تخمین مقید تطبیقی برای سامانه ارزان قیمت SINS/GNSS در محیط‌های شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوا فضا، دانشگاه امام حسین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران،fa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue5
dc.citation.spage161
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد