نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهروی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorشاه ملاقمصری, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:06:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:06:04Z
dc.date.available1399-08-20T22:06:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:06:04Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationشهروی, مجید, شاه ملاقمصری, احمدرضا, اکبری, احمدرضا. (1399). تحلیل پدیده سایش در سوزن های ریلی با روش ترکیبی و مدل سخت شونده. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(5), 81-90. doi: 10.22060/mej.2018.14620.5899fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14620.5899
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3190.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480578
dc.description.abstractامروزه بالا رفتن بار محوری و سرعت در سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی باعث شده است مقدار فشار وارده به سطح و انرژی تلف شده افزایش یافته و موجب سایش شدید پروفیل‌های سوزن به خصوص در محل تقاطع سوزن گردد. یکی از سوانحی که بیشترین آسیب‌های مالی و جانی برای راه‌آهن کشورها را به همراه دارد؛ خروج از خط ناوگان در محل تقاطع سوزن‌هاست. همانطور که ذکر شد، با توجه به اهمیت بالای سوزن در این پژوهش سعی شده است تا با بررسی این پدیده و واکاوی تئوری-های حاکم و همچنین جمع‌آوری اطلاعات، نقش و تأثیر آسیب‌های ناشی از سایش سوزن‌های سامانه ریلی به خصوص در ایران بررسی شده و ضرورت و نیاز وجود چنین تحقیقاتی در این مورد توضیح داده شود. در واقع این مطالعات مقدمه‌ای بر بررسی این پدیده می‌باشد.<br />در ادامه حرکت قطار روی سوزن در نرم‌افزار UMشبیه‌سازی شده و میزان نیروهای وارده به سوزن و انرژی سایش استخراج می‌گردد. همچنین تأثیر پارامترهای مختلف از قبیل سرعت، بار محوری و پروفیل سوزن در میزان سایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس سوزن‌های مورد نظر در نرم‌افزار کتیا مدلسازی شده و در نرم‌افزار آباکوس نیروهای استخراج شده از شبیه‌سازی UMبه سوزن وارد گردیده و تنش‌، کرنش و دفرمگی سوزن‌ها بررسی شده‌اند.fa_IR
dc.format.extent1746
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14620.5899
dc.subjectسوزنfa_IR
dc.subjectسایشfa_IR
dc.subjectتغییر شکل پلاستیکfa_IR
dc.subjectالمان محدودfa_IR
dc.subjectمکانیک سازه‌هاfa_IR
dc.subjectمهندسی راه آهنfa_IR
dc.titleتحلیل پدیده سایش در سوزن های ریلی با روش ترکیبی و مدل سخت شوندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعلم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی ارشد گرایش مهندسی ماشین های ریلی دانشکده راه آهن دانشگاه علم صنعت تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی ارشد گرایش مهندسی ماشین های ریلی دانشکده راه اهن دانشگاه علمو صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue5
dc.citation.spage81
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد