نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوید چاخرلو, تاج بخشfa_IR
dc.contributor.authorشهریاری, پویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:06:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:06:03Z
dc.date.available1399-08-20T22:06:02Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:06:03Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationنوید چاخرلو, تاج بخش, شهریاری, پویا. (1399). بررسی رفتار خستگی سایشی در ورقهای سوراخ دار آلومینیوم 2024-T3 تقویت شده با روش انبساط سرد. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(5), 71-80. doi: 10.22060/mej.2019.14449.5865fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14449.5865
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3233.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480577
dc.description.abstractورق های دارای انبساط سرد به صورت گسترده در اتصالات پیچ و مهره که تحت نیروی پیش بار می باشند، بکار می روند. مطالعات گذشته در مورد تاثیر انبساط سرد و نیروی پیش بار بر روی رفتار خستگی در اتصالات پیچ و مهره نشان داده اند که میزان درصد انبساط سرد به صورت قابل توجهی بر روی رفتار خستگی اتصالات تاثیر گذار بوده و احتمال وقوع خستگی سایشی را افزایش می دهد. برای درک بهتر این پدیده لازم است تا اطلاع دقیقتری در مورد تاثیر انبساط سرد بر روی تغییرات نیروی اصطکاک در طول بارگذاری خستگی سایشی و تاثیر آن بر روی توزیع تنش در نواحی اطراف محل تمرکز تنش بدست آورد. بدین منظور در این مقاله، با طراحی دستگاه مناسب، شرایط بارگذاری خستگی سایشی بر روی ورق های سوراخدار ایجاد شده و نمونه های دارای انبساط سرد تحت شرایط بارگذاری مختلف قرار گرفته اند. همچنین از شبیه سازی عددی به منظور تخمین توزیع تنش های پسماند ناشی از انبساط سرد و بررسی تاثیر آن بر روی رفتار خستگی سایشی استفاده شده است. جهت مقایسه مقاومت خستگی سایشی در نمونه های مختلف از پارامتر اسمیت واتسون تاپر استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهند که انجام انبساط سرد تاثیر تمرکز تنش را در نواحی نزدیک به سوراخ کاهش می دهد. این در حالی است که در نواحی دورتر از سوراخ به دلیل ایجاد تنش های پسماند کششی احتمال وقوع خستگی سایشی را افزایش می دهد.fa_IR
dc.format.extent1804
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14449.5865
dc.subjectخستگی مالشیfa_IR
dc.subjectانبساط سردfa_IR
dc.subjectروش المان محدودfa_IR
dc.subjectتحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیکfa_IR
dc.subjectتحلیل خزش و خستگیfa_IR
dc.titleبررسی رفتار خستگی سایشی در ورقهای سوراخ دار آلومینیوم 2024-T3 تقویت شده با روش انبساط سردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentتبریز*مهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue5
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد