نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی, علیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorپاشائی, محمد هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:05:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:55Z
dc.date.available1399-08-20T22:05:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:55Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.identifier.citationملکی, علی, احمدی, علی, پاشائی, محمد هادی. (1399). تحلیل سه بعدی تغییر شکل الاستیک – پلاستیک پانل‌های ساندویچی به کار رفته در بدنه شناورها تحت بارگذاری انفجار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(5), 1-10. doi: 10.22060/mej.2019.15065.6013fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15065.6013
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3356.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480570
dc.description.abstractدر این مقاله تحلیل تغییر شکل الاستیک-پلاستیک پانل‌های کامپوزیتی ساندویچی به کار رفته در بدنه شناورها تحت بارگذاری انفجار انجام شده است. فرض شده لبه‌های پانل دارای تکیه‌گاه ساده باشند و فشار به صورت یکنواخت بر رویه خارجی آن اعمال گردد. برای صفحات کامپوزیتی داخلی و خارجی پانل ماده اورتتروپ با رفتار الاستیک در نظر گرفته شده است و هسته با مدل الاستیک – پلاستیک کامل دستخوش تغییر شکل می‌گردد. از تئوری غیر خطی مرتبه بالای بهبود داده شده جهت استخراج معادلات دینامیکی حرکت هسته استفاده شده است. اثر پارامترهای مختلف مانند ابعاد پانل، ضخامت لایه‌ها، مدت زمان نشست بار و دامنه بیشینه بارگذاری بر روی تغییر شکل پلاستیک هسته و شکست صفحات کامپوزیتی مورد توجه قرار داده شده است. نتایج عددی به دست آمده با نتایج حاصل از تحلیل المان محدود در نرم‌افزار انسیس مقایسه گردید که نشان از دقت و صحت بالای حل ارائه شده دارد. با توجه به نتایج به دست آمده مشخص گردید درنظر گرفتن تغییر شکل پلاستیک در تحلیل پانل ساندویچی می‌تواند مقادیر متفاوتی از تحمل این پانل‌ها در برابر بارگذاری انفجار حاصل نماید. همچنین نشان داده شد صفحات درونی پانل ساندویچی تنش‌های بزرگتری را تحمل نموده و خرابی پانل در اثر شکست لایه‌ها در این لایه اتفاق خواهد افتاد و محل آن به نوع فوم مورد استفاده در هسته وابسته است.fa_IR
dc.format.extent1551
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15065.6013
dc.subjectپانل ساندویچیfa_IR
dc.subjectتغییر شکل پلاستیکfa_IR
dc.subjectشکستfa_IR
dc.subjectبارگذاری انفجارfa_IR
dc.subjectمربعات تفاضلی-نیومارکfa_IR
dc.subjectتحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیکfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.titleتحلیل سه بعدی تغییر شکل الاستیک – پلاستیک پانل‌های ساندویچی به کار رفته در بدنه شناورها تحت بارگذاری انفجارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزشی مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی نوشیروانی بابل*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد