نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorتاج فر, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:05:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:35Z
dc.date.available1399-08-20T22:05:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:35Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.identifier.citationرضائی, یوسف, تاج فر, مهران. (1399). مقایسه تجربی مشخصه های تزریق جت های آب دایروی و بیضوی در جریان جانبی هوا. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(7), 51-60. doi: 10.22060/mej.2018.14953.5982fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14953.5982
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3200.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480556
dc.description.abstractمشخصه‎های جریان جت‌های آب دایروی و بیضوی تزریق شده به درون جریان جانبی هوا به صورت تجربی بررسی شده است. دو انژکتور بیضوی با نسبت منظری‌های متفاوت و یک انژکتور دایروی با مساحت مقطع برابر به عنوان هندسه معیار مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. محور بزرگ انژکتورهای بیضوی در دو حالت موازی و عمود بر جهت جریان هوا قرار گرفته شده است. جت‌های مایع توسط تکنیک سایه‌نگاری آشکارسازی شده و وضعیت لحظه‌ای جت‌ها با بهره‌گیری از یک دوربین سرعت بالا ضبط و ثبت شده است. آزمایشات در نسبت ممنتوم مایع به هوا و وبر هوای مختلف، برای بررسی تاثیراتشان بر روی پارامترهایی همچون مسیر ستون جت، نقطه شکست و رژیم های شکست، انجام شده است. رفتار فیزیکی جت‌های دایروی و بیضوی در رژیم‌های مختلف با استفاده از تصاویر آشکارسازی مورد مطالعه قرار گرفته شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که برخی از مشخصه‌های جت تزریق شده به داخل جریان جانبی هوا مانند عمق نفوذ جت و مسیر جت مایع با تغییر شکل هندسه خروجی نازل تحت تاثیر قرار می‌گیرند. همچنین نتایج حاکی از آن است که جت‌های بیضوی به دلیل پایداری کمتر ‌آن‌ها نسبت به جت دایروی، زودتر شکسته شده و نفوذ کمتری به درون جریان هوا می‌کنند. بطوری‌که ارتفاع شکست بی‌بعد جت دایروی 29.5 و ارتفاع شکست بی‌بعد جت بیضوی با نسبت منظری 3 زمانی‌که محور بزرگ آن عمود بر جهت جریان هوا قرار گرفته است، مقدار 21.53 می‌باشد. در این مطالعه دو نوع مختلف از رژیم‌های شکست، رژیم شکست ستونی و رژیم شکست کیسه‌ای مشاهده شده است.fa_IR
dc.format.extent1646
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14953.5982
dc.subjectجریان جانبیfa_IR
dc.subjectتزریق جت مایعfa_IR
dc.subjectجت بیضویfa_IR
dc.subjectشکست ستون جتfa_IR
dc.subjectمسیر جتfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectجریان های چند فازیfa_IR
dc.titleمقایسه تجربی مشخصه های تزریق جت های آب دایروی و بیضوی در جریان جانبی هواfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue7
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60
nlai.contributor.orcid0000-0002-0181-9339
nlai.contributor.orcid0000-0002-7381-1491


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد