| dc.contributor.author | داوری, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سلطانی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسلامی حقیقت, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:05:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:05:21Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:05:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:05:21Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-04-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | داوری, علیرضا, سلطانی, محمدرضا, اسلامی حقیقت, زهرا. (1399). بررسی تجربی اثر فرکانسکاهشیافته بر توزیع فشار سطح پایین ایرفویل فوق بحرانی در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(4), 141-150. doi: 10.22060/mej.2018.14636.5901 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14636.5901 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3215.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480545 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق، تأثیرات فرکانسکاهشیافته، مدت زمان توقف و زاویه توقف بر توزیع فشار سطح زیر بال با مقطع ایرفویل فوق بحرانی نازک، در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشت بررسی میشود. این آزمایشها در تونل باد مادون صوت، در زاویه حمله متوسط و دامنه حرکت ثابت و با محدوده فرکانسکاهشیافته 01/0 تا 12/0 انجام میشود. زوایای توقف مورد نظر در حالت بالارونده و در 3 محدوده زیر، نزدیک و بالای واماندگی استاتیکی انتخاب میشوند. توزیع فشار انتهای سطح پایین ایرفویل در همه زوایای حمله زیر واماندگی استاتیکی، از یک چهارم انتهای وتر به بعد، کاملا یکسان بوده اما در زوایای حمله بالاتر از واماندگی استاتیکی، توزیع فشار ناحیه ابتدایی زیر بال از لبه حمله تا 15/0x/c=، یکسان میباشد. نتایج دینامیکی نشان میدهند رفتار توزیع فشار موقعیتهای زیر بال در هر سه زاویه توقف و در همه فرکانسهای کاهشیافته و همچنین مدت زمان توقف متفاوت، تا موقعیت 70/0x/c= کاملا یکسان بوده و بالاتر از مقدار فشار در زاویه حمله صفر درجه استاتیک است اما رفتار متفاوت گردابههایگرتلر زمانمند در زوایای توقف مختلف، باعث ایجاد رفتارهای کاملا غیر مشابه در توزیع فشار 30 درصد انتهای سطح پایین زیر بال میباشد، این نتایج به صورت کیفی ارائه شده است. در زاویه توقف بالای واماندگی استاتیکی و در پایینترین فرکانسکاهشیافته، پدیده واماندگی دینامیکی مشاهده میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1533 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14636.5901 | |
| dc.subject | فرکانسکاهشیافته | fa_IR |
| dc.subject | ایرفویل فوق بحرانی | fa_IR |
| dc.subject | واماندگی استاتیکی | fa_IR |
| dc.subject | واماندگی دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | گردابههایگرتلر | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR |
| dc.subject | جریانهای غیر دائم | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی اثر فرکانسکاهشیافته بر توزیع فشار سطح پایین ایرفویل فوق بحرانی در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروههوافضا- دانشکده مکانیک و هوافضا- دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد/دانشگاه صنعتی شریف | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 141 | |
| dc.citation.epage | 150 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-0101-7069 | |