نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorداوری, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسلامی حقیقت, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:05:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:21Z
dc.date.available1399-08-20T22:05:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:21Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.identifier.citationداوری, علیرضا, سلطانی, محمدرضا, اسلامی حقیقت, زهرا. (1399). بررسی تجربی اثر فرکانس‌کاهش‌یافته بر توزیع فشار سطح پایین ایرفویل فوق بحرانی در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(4), 141-150. doi: 10.22060/mej.2018.14636.5901fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14636.5901
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3215.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480545
dc.description.abstractدر این تحقیق، تأثیرات فرکانس‌کاهش‌یافته، مدت زمان توقف و زاویه توقف بر توزیع فشار سطح زیر بال با مقطع ایرفویل فوق بحرانی نازک، در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشت بررسی می‌شود. این آزمایش‌ها در تونل باد مادون صوت، در زاویه حمله متوسط و دامنه حرکت ثابت و با محدوده فرکانس‌کاهش‌یافته 01/0 تا 12/0 انجام می‌شود. زوایای توقف مورد نظر در حالت بالارونده و در 3 محدوده زیر، نزدیک و بالای واماندگی استاتیکی انتخاب می‌شوند. توزیع فشار انتهای سطح پایین ایرفویل در همه زوایای حمله زیر واماندگی استاتیکی، از یک چهارم انتهای وتر به بعد، کاملا یکسان بوده اما در زوایای حمله بالاتر از واماندگی استاتیکی، توزیع فشار ناحیه ابتدایی زیر بال از لبه حمله تا 15/0x/c=، یکسان می‌باشد. نتایج دینامیکی نشان می‌دهند رفتار توزیع فشار موقعیت‌های زیر بال در هر سه زاویه توقف و در همه فرکانس‌های ‌کاهش‌یافته و همچنین مدت زمان‌ توقف متفاوت، تا موقعیت 70/0x/c= کاملا یکسان بوده و بالاتر از مقدار فشار در زاویه حمله صفر درجه استاتیک است اما رفتار متفاوت گردابه‌های‌گرتلر‌ زمان‌مند در زوایای توقف مختلف، باعث ایجاد رفتار‌های کاملا غیر مشابه در توزیع فشار 30 درصد انتهای سطح پایین زیر بال می‌باشد، این نتایج به صورت کیفی ارائه شده است. در زاویه توقف بالای واماندگی استاتیکی و در پایین‌ترین فرکانس‌کاهش‌یافته، پدیده‌ واماندگی دینامیکی مشاهده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1533
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14636.5901
dc.subjectفرکانس‌کاهش‌یافتهfa_IR
dc.subjectایرفویل فوق بحرانیfa_IR
dc.subjectواماندگی استاتیکیfa_IR
dc.subjectواماندگی دینامیکیfa_IR
dc.subjectگردابه‌های‌گرتلر‌fa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectجریانهای غیر دائمfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر فرکانس‌کاهش‌یافته بر توزیع فشار سطح پایین ایرفویل فوق بحرانی در حرکت توقف ناگهانی حین نوسان و سپس برگشتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروههوافضا- دانشکده مکانیک و هوافضا- دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد/دانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue4
dc.citation.spage141
dc.citation.epage150
nlai.contributor.orcid0000-0003-0101-7069


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد