نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآل طه, سید محمودfa_IR
dc.contributor.authorمحمد علیزاده, تابانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:05:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:18Z
dc.date.available1399-08-20T22:05:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:18Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.identifier.citationآل طه, سید محمود, محمد علیزاده, تابان. (1399). بررسی پدیده چگالش بخار برگشتی در طی حادثه از دست رفتن خنک کننده نوع شکست کوچک در راکتور VVER-1000 بوشهر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(4), 101-110. doi: 10.22060/mej.2019.14762.5965fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14762.5965
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3284.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480541
dc.description.abstractدر این تحقیق پدیده چگالش بخار برگشتی در طی حادثه از دست رفتن خنک کننده در نوع شکست کوچک در راکتور هسته‌ای VVER-1000 مورد بررسی قرار گرفته است. حادثه مورد نظر حادثه شکست 25 و 100 میلی متر در خط سرد بعد از پمپ اصلی مدار اولیه نیروگاه هسته‌ای بوشهر می‌باشد. جهت گره بندی نیروگاه بوشهر و راکتور VVER-1000/V446 از کد RELAP5/Mod3.2 برای شبیه سازی استفاده شد. مدل کامل و توسعه یافته ای از نیروگاه بوشهر با مدلسازی محفظه تحت فشار و قلب راکتور، خطوط اصلی لوله مدار اول، پمپهای اصلی مدار اولیه، محفظه کنترل فشار، مولدهای بخار و شیرهای ایمنی مدارهای اولیه و ثانویه بدست آمد. در مدل‌سازی حادثه، محدودیت‌های محافظه‌کارانه‌ای از جمله از دست دادن برق شبکه هنگام رخداد حادثه، و خرابی دو سیستم دیزل ژنراتور در نظر گرفته شدند. نتایج نشان دهنده احتمال بالای این پدیده در شکست 100 میلی متر می‌باشدکه پس از 294 ثانیه مشاهده ‌شد و سرعت سیال به 3- متر بر ثانیه رسید. مدت زمان رخ دادن این پدیده تا زمانی است که نصف قلب راکتور از آب پر شود(1175 ثانیه). همچنین در شکست 25 میلی متر با افت سطح آب داخل راکتور به پائین‌تر از خروجی خط داغ سرعت سیال در حلقه 2 منفی شد(1/0-متر بر ثانیه). بنابراین با تبدیل بخار به‌ مایع پس از خاموشی راکتور مقداری از حرارت ناشی از پسماند به‌ مدار ثانویه منتقل شده و همچنین محفظه راکتور زودتر پر از آب می‌شود. این عوامل باعث ایمنی بهتر برای میله های سوخت و راکتور می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1009
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14762.5965
dc.subjectحادثه شکست کوچکfa_IR
dc.subjectپدیده چگالش بخار برگشتیfa_IR
dc.subjectراکتور VVER-1000fa_IR
dc.subjectکد RELAP5/Mod 3.2fa_IR
dc.subjectجریان های چند فازیfa_IR
dc.subjectهیدرولیکfa_IR
dc.titleبررسی پدیده چگالش بخار برگشتی در طی حادثه از دست رفتن خنک کننده نوع شکست کوچک در راکتور VVER-1000 بوشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات،گروه مهندسی هسته ای، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue4
dc.citation.spage101
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد