نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرادران, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorمصدق, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorتیکنی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:05:00Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:59Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:05:00Z
dc.date.issued2020-10-22en_US
dc.date.issued1399-08-01fa_IR
dc.identifier.citationبرادران, فرزانه, مصدق, پیمان, تیکنی, رضا. (1399). تحلیل تنش و آنالیز ارتعاشات چرخ بدون باد (توییل) و بررسی تاثیر میزان انحنای پره و سرعت بر ارتعاش چرخ با استفاده از روش اجزای محدود. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(8), 121-130. doi: 10.22060/mej.2019.15051.6023fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15051.6023
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3368.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480523
dc.description.abstractچرخ توییل گونه‌ی جدیدی از چرخ‌های بدون باد می‌باشد که در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی به منظور جایگزینی تایرهای خودرو می‌باشد. در این تحقیق هدف شبیه‌سازی چرخ از ابتدای حرکت تا رسیدن به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و بررسی ارتعاشات و تاثیر انحنا و سرعت بر مقدار آن می‌باشد. میزان انحنای پره بر روی ارتعاش پره و در نتیجه ارتعاش چرخ تاثیرگذار است. به همین منظور علاوه بر چرخ مرجع که پره‌های آن دارای انحنای 5 میلی‌متر می‌باشد، دو مدل پره‌ی دیگر با انحناهای 4 و 6 میلی‌متر طراحی گردیده و نشان داده شد که با تغییر در انحنای پره‌ها دامنه‌ی ارتعاش پره‌ها و فرکانس‌های ارتعاشی آن‌ها به شدت تغییر می‌کنند. یکی از معایب این نوع چرخ‌ها، ارتعاشات و ایجاد سر و صدای زیاد در سرعت‌های بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. بدین منظور چرخ با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به دوران درآمد. در سرعت‌های بالاتر از 70 کیلومتر بر ساعت مشاهده شد که پره‌های چرخ به شدت ارتعاش کردند به گونه‌ای که فرکانس ارتعاش پره‌ها با فرکانس طبیعی آن‌ها یکسان شده و پدیده‌ی تشدید رخ داد. نتیجه‌ی نهایی این می‌باشد که چرخ طراحی شده برای استفاده در وسایل نقلیه با سرعت حرکت پایین‌تر از 70 کیلومتر بر ساعت مناسب هستند.fa_IR
dc.format.extent2145
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15051.6023
dc.subjectچرخ بدون بادfa_IR
dc.subjectتوییلfa_IR
dc.subjectارتعاشfa_IR
dc.subjectتحلیل اجزای محدودfa_IR
dc.subjectتحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیکfa_IR
dc.titleتحلیل تنش و آنالیز ارتعاشات چرخ بدون باد (توییل) و بررسی تاثیر میزان انحنای پره و سرعت بر ارتعاش چرخ با استفاده از روش اجزای محدودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی اصفهان، مهندسی کانیکfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی اصفهان*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی اصفهان*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue8
dc.citation.spage121
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد