| dc.contributor.author | برادران, فرزانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | مصدق, پیمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | تیکنی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:04:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:05:00Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:04:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:05:00Z | |
| dc.date.issued | 2020-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-08-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برادران, فرزانه, مصدق, پیمان, تیکنی, رضا. (1399). تحلیل تنش و آنالیز ارتعاشات چرخ بدون باد (توییل) و بررسی تاثیر میزان انحنای پره و سرعت بر ارتعاش چرخ با استفاده از روش اجزای محدود. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(8), 121-130. doi: 10.22060/mej.2019.15051.6023 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15051.6023 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3368.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480523 | |
| dc.description.abstract | چرخ توییل گونهی جدیدی از چرخهای بدون باد میباشد که در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی به منظور جایگزینی تایرهای خودرو میباشد. در این تحقیق هدف شبیهسازی چرخ از ابتدای حرکت تا رسیدن به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و بررسی ارتعاشات و تاثیر انحنا و سرعت بر مقدار آن میباشد. میزان انحنای پره بر روی ارتعاش پره و در نتیجه ارتعاش چرخ تاثیرگذار است. به همین منظور علاوه بر چرخ مرجع که پرههای آن دارای انحنای 5 میلیمتر میباشد، دو مدل پرهی دیگر با انحناهای 4 و 6 میلیمتر طراحی گردیده و نشان داده شد که با تغییر در انحنای پرهها دامنهی ارتعاش پرهها و فرکانسهای ارتعاشی آنها به شدت تغییر میکنند. یکی از معایب این نوع چرخها، ارتعاشات و ایجاد سر و صدای زیاد در سرعتهای بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت میباشد. بدین منظور چرخ با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به دوران درآمد. در سرعتهای بالاتر از 70 کیلومتر بر ساعت مشاهده شد که پرههای چرخ به شدت ارتعاش کردند به گونهای که فرکانس ارتعاش پرهها با فرکانس طبیعی آنها یکسان شده و پدیدهی تشدید رخ داد. نتیجهی نهایی این میباشد که چرخ طراحی شده برای استفاده در وسایل نقلیه با سرعت حرکت پایینتر از 70 کیلومتر بر ساعت مناسب هستند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2145 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15051.6023 | |
| dc.subject | چرخ بدون باد | fa_IR |
| dc.subject | توییل | fa_IR |
| dc.subject | ارتعاش | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل اجزای محدود | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیک | fa_IR |
| dc.title | تحلیل تنش و آنالیز ارتعاشات چرخ بدون باد (توییل) و بررسی تاثیر میزان انحنای پره و سرعت بر ارتعاش چرخ با استفاده از روش اجزای محدود | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی اصفهان، مهندسی کانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی اصفهان*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی اصفهان*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 121 | |
| dc.citation.epage | 130 | |