نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخادم باشی, مژدهfa_IR
dc.contributor.authorمعین فرد, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:57Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:57Z
dc.date.issued2020-10-22en_US
dc.date.issued1399-08-01fa_IR
dc.identifier.citationخادم باشی, مژده, معین فرد, حمید. (1399). مدل‌سازی میرایی در میکرومحرک های‌‌ پیچشی دو محوره با درنظر گرفتن خمش تیرهای نگهدارنده. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(8), 91-100. doi: 10.22060/mej.2019.15181.6060fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15181.6060
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3353.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480520
dc.description.abstractمیکرومحرکهای پیچشی در کاربردهای متعددی از جمله سوئیچهای نوری، تصویربرداری زیست پزشکی و نورشناسی مورد استفاده قرار میگیرند. میرایی لایه هوای فشرده یکی از مکانیزمهای اتلاف انرژی در این میکرومحرکها می‌‌باشد. این میرایی، یک عامل کلیدی در تعیین عملکرد دینامیکی سیستم‌های میکروالکترومکانیکی میباشد و به همین دلیل، به طور گسترده مورد توجه محققان قرار گرفته است. هدف از این مقاله نیز، مدل‌‌سازی میرایی لایه هوای فشرده در میکرومحرک‌‌های پیچشی دو محوره با درنظر گرفتن اثر خمشی تیرهای نگهدارنده می‌‌باشد. بدین منظور ابتدا معادله رینولدز حاکم بر رفتار هوا حبس شده در زیر میکرومحرک نوشته و سپس با توجه به شرایط مسئله و صرف‌‌نظر از اثرات اینرسی هوا در مقایسه با اثرات لزجت، معادله رینولدز، ساده‌‌سازی شده است. معادله حاصل پس از بی‌‌بعدسازی، با استفاده از روش گسترش یافته‏ی کانتروویچ، حل شده و توزیع فشار هوای فشرده بدست آمدهاست. از توزیع فشار حاصله به منظور محاسبه نیرو و گشتاور میرایی لایه هوای فشرده استفاده شده است. در ادامه، تاثیر پارامترهای طراحی میکرومحرک دو محوره روی گشتاورهای میرایی بررسی شد و برای تحلیل دقیق‏تر اثر این پارامترها برروی گشتاورها و نیروی بابعد نیز مورد مطالعه قرار گرفت. از نتایج این مقاله می‌‌توان به خوبی برای مدل‌‌سازی دقیق دینامیک و کنترل میکرومحرکهای پیچشی استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent1151
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.15181.6060
dc.subjectمیکرومحرک پیچشیfa_IR
dc.subjectمیرایی لایه فشردهfa_IR
dc.subjectخمش تیرهای نگهدارندهfa_IR
dc.subjectروش گسترش یافته ‏ی کانتروویچfa_IR
dc.subjectتحلیل جریان سیال در مقیاس میکرو و نانوfa_IR
dc.subjectمکانیک در مقیاس میکرو و نانوfa_IR
dc.titleمدل‌سازی میرایی در میکرومحرک های‌‌ پیچشی دو محوره با درنظر گرفتن خمش تیرهای نگهدارندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue8
dc.citation.spage91
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد