نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهروی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorرضاصفت, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:48Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:48Z
dc.date.issued2020-10-22en_US
dc.date.issued1399-08-01fa_IR
dc.identifier.citationشهروی, مجید, رضاصفت, محمد. (1399). تحلیل المان محدود خستگی تماس غلتشی در سوزن‌های متداول در خطوط ریلی ایران. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(8), 1-10. doi: 10.22060/mej.2018.14651.5906fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14651.5906
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3203.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480511
dc.description.abstractبالاترین توزیع خرابی‌های گزارش‌شده در خطوط راه‌آهن وابسته به سوزن‌ها است. علل اصلی این خرابی‌ها را می‌توان در: نیروهای تماس چرخ-ریل بالا، خزش در تیغه سوزن به علت تغییرات در پروفیل ریل و عدم پیوستگی در پروفیل ریل درگذر از ریل بال و نیشدلی که سبب نیروی‌های برخورد شدید می‌شود، جستجو کرد. در این مقاله روشی برای محاسبه عمر خستگی در نیشدلی سوزن ارائه‌شده است. ابتدا مدلی دینامیک در مسیر کامل سوزن شامل پانل سوئیچ و تقاطع شبیه‌سازی‌شده است. به‌منظور بررسی دقیق‌تر نیشدلی سوزن به دلیل بحرانی بودن این نقطه از خط، نتایج نیروهای حاصل از مدل دینامیک به مدلی استاتیک با جزئیات بیشتر انتقال داده‌شده است. سپس نتایج تنش و کرنش استخراج‌شده تا یک تحلیل خستگی برای یافتن عمر و صفحه جوانه زنی ترک خستگی تماس غلتشی، روی نیشدلی سوزن ارائه شود. با توجه به اهمیت مقوله خستگی و لزوم بررسی تأثیر متغیرهای مختلف بر میزان عمر خستگی، مطالعه پارامتریک با در نظرگیری متغیرهایی نظیر سرعت سیر، وزن واگن، ضریب اصطکاک و نوع سوزن انجام‌شده است. نتایج بیانگر عمرهای جوانه‌زنی ترک کمتر در سوزن‌های UIC60 و قوس‌ها با شعاع بیشتر است. نیروهای تماس کمتری در سوزن‌های UIC60 نسبت به U33 مشاهده‌شده است، همچنین با بالا رفتن ضریب اصطکاک عمر خستگی به‌طور محسوسی کاهش‌یافته است.fa_IR
dc.format.extent1517
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14651.5906
dc.subjectتقاطع سوزنfa_IR
dc.subjectخستگی تماس غلتشیfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectپیش بینی عمرfa_IR
dc.subjectجوانه‌زنی ترکfa_IR
dc.subjectتحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیکfa_IR
dc.subjectتحلیل خزش و خستگیfa_IR
dc.titleتحلیل المان محدود خستگی تماس غلتشی در سوزن‌های متداول در خطوط ریلی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعلم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue8
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد