نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاهقلیان قهفرخی, داودfa_IR
dc.contributor.authorآقایی روزبهانی, میلادfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:44Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:44Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.identifier.citationشاهقلیان قهفرخی, داود, آقایی روزبهانی, میلاد, رحیمی, غلامحسین. (1399). ‌ پیش‌بینی بار بحرانی کمانش ورق‌های کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از رهیافت همبستگی ارتعاشی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(1), 221-232. doi: 10.22060/mej.2018.14754.5931fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14754.5931
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3132.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480507
dc.description.abstractسازه‌های کامپوزیتی مشبک به دلیل خواص منحصربفردشان، یکی از سازه‌های پرکاربرد در صنایع هوایی، دریایی و خودروسازی می‌باشند. در دهه‌های اخیر تحقیقات زیادی برای پیش‌بینی بار بحرانی کمانش سازه‌های کامپوزیتی، بدون خرابی یا شکست انجام شده است. یکی از مهم‌ترین روش‌های غیرمخرب، روش همبستگی ارتعاشی یا وی‌سی‌تی می‌باشد. هدف تحقیق حاضر پیش‌بینی بار بحرانی کمانش ورق‌های کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از روش وی‌سی‌تی می‌باشد. برای این منظور در ابتدا تحلیل ارتعاشات غیرخطی ورق‌های کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از نرم‌افزار المان محدود آباکوس و در بارهای فشاری مختلف انجام شد. در مرحله‌ی بعد با استفاده از نتایج عددی و روش وی‌سی‌تی، بار بحرانی کمانش سازه مذکور پیش‌بینی گردید. در ادامه و برای صحت سنجی نتایج روش وی‌سی‌تی، سه ورق تقویت شده کامپوزیتی مشابه و با شرایط یکسان و با استفاده از روش با روش رشته‌پیچی و لایه چینی دستی ساخته شد و تحت آزمون فشار محوری قرار داده شد. در نهایت بار بحرانی کمانش تجربی به دست آمد. نتایج نشان می‌دهد که اختلاف بار بحرانی کمانش پیش‌بینی شده به روش همبستگی ارتعاشی با بار بحرانی کمانش به دست آمده از آزمایش تجربی کمتر از 5 درصد می‌باشد که این موضوع دال بر مناسب بودن روش وی‌سی‌تی برای پیش‌بینی بار بحرانی کمانش با دقت بسیار بالا برای ورق‌های کامپوزیتی تقویت شده می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent909
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14754.5931
dc.subjectورق کامپوزیتی تقویت‌شدهfa_IR
dc.subjectروش همبستگی ارتعاشیfa_IR
dc.subjectکمانشfa_IR
dc.subjectساختfa_IR
dc.subjectتحلیل عددیfa_IR
dc.subjectروشهای محاسباتی و تجربی در مکانیک جامداتfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.title‌ پیش‌بینی بار بحرانی کمانش ورق‌های کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از رهیافت همبستگی ارتعاشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتراfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentتربیت مدرس*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue1
dc.citation.spage221
dc.citation.epage232


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد