| dc.contributor.author | شاهقلیان قهفرخی, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | آقایی روزبهانی, میلاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رحیمی, غلامحسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:04:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:04:44Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:04:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:04:44Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-01-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شاهقلیان قهفرخی, داود, آقایی روزبهانی, میلاد, رحیمی, غلامحسین. (1399). پیشبینی بار بحرانی کمانش ورقهای کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از رهیافت همبستگی ارتعاشی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(1), 221-232. doi: 10.22060/mej.2018.14754.5931 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14754.5931 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3132.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480507 | |
| dc.description.abstract | سازههای کامپوزیتی مشبک به دلیل خواص منحصربفردشان، یکی از سازههای پرکاربرد در صنایع هوایی، دریایی و خودروسازی میباشند. در دهههای اخیر تحقیقات زیادی برای پیشبینی بار بحرانی کمانش سازههای کامپوزیتی، بدون خرابی یا شکست انجام شده است. یکی از مهمترین روشهای غیرمخرب، روش همبستگی ارتعاشی یا ویسیتی میباشد. هدف تحقیق حاضر پیشبینی بار بحرانی کمانش ورقهای کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از روش ویسیتی میباشد. برای این منظور در ابتدا تحلیل ارتعاشات غیرخطی ورقهای کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از نرمافزار المان محدود آباکوس و در بارهای فشاری مختلف انجام شد. در مرحلهی بعد با استفاده از نتایج عددی و روش ویسیتی، بار بحرانی کمانش سازه مذکور پیشبینی گردید. در ادامه و برای صحت سنجی نتایج روش ویسیتی، سه ورق تقویت شده کامپوزیتی مشابه و با شرایط یکسان و با استفاده از روش با روش رشتهپیچی و لایه چینی دستی ساخته شد و تحت آزمون فشار محوری قرار داده شد. در نهایت بار بحرانی کمانش تجربی به دست آمد. نتایج نشان میدهد که اختلاف بار بحرانی کمانش پیشبینی شده به روش همبستگی ارتعاشی با بار بحرانی کمانش به دست آمده از آزمایش تجربی کمتر از 5 درصد میباشد که این موضوع دال بر مناسب بودن روش ویسیتی برای پیشبینی بار بحرانی کمانش با دقت بسیار بالا برای ورقهای کامپوزیتی تقویت شده میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 909 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14754.5931 | |
| dc.subject | ورق کامپوزیتی تقویتشده | fa_IR |
| dc.subject | روش همبستگی ارتعاشی | fa_IR |
| dc.subject | کمانش | fa_IR |
| dc.subject | ساخت | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل عددی | fa_IR |
| dc.subject | روشهای محاسباتی و تجربی در مکانیک جامدات | fa_IR |
| dc.subject | سازه های هوشمند و مرکب | fa_IR |
| dc.title | پیشبینی بار بحرانی کمانش ورقهای کامپوزیتی تقویت شده با استفاده از رهیافت همبستگی ارتعاشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترا | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.contributor.department | تربیت مدرس*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 221 | |
| dc.citation.epage | 232 | |