نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, سید علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorتمدن, امینfa_IR
dc.contributor.authorزمانیان, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:40Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:40Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, سید علی اصغر, تمدن, امین, زمانیان, مهدی. (1399). تحلیل ارتعاشات روتور دارای اثر غیرخطی هندسی با یاتاقان پد متحرک (تیلتینگ پد). مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(1), 141-154. doi: 10.22060/mej.2018.14537.5878fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14537.5878
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3130.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480502
dc.description.abstractدر این مقاله، ارتعاشات روتور پیوسته با مقطع دایروی یکنواخت که بر روی دو یاتاقان پد متحرک (تیلتینگ پد) قرار دارد مطالعه می‌شود. روتور لاغر فرض می شود و در نتیجه، اثر تغییر شکل برشی نادیده گرفته شده است ولی اثر ژیروسکوپی لحاظ می‌شود (تئوری تیر ریلی). به علاوه اثر غیرخطی هندسی ناشی از تغییر شکل بزرگ روتور در نظر گرفته می شود. بر اساس فرضیه یاتاقان کوتاه، یک مدل تحلیلی غیرخطی از یاتاقان پد متحرک که با سیال روانکاری شده و دارای جریان آرام و مغشوش می‌باشد مدل سازی شده است. معادلات حرکت روتور با دو یاتاقان پد متحرک که در ابتدا و انتهای آن قرار دارند استخراج می‌شود. به منظور گسسته سازی این معادله ها از روش گلرکین استفاده می‌شود که از یک مود برای این کار استفاده می شود. با حل عددی معادله‌های گسسته حاکم بر مسئله، منحنی پاسخ فرکانسی سیستم بدست می‌آید. با مقایسه پاسخ‌ها مشخص می شود که سیستم روتور غیرخطی-یاتاقان پد متحرک دارای دامنه کمتری نسبت به روتور خطی با یاتاقان پد متحرک می‌باشد. همچنین پاسخ سیستم روتور-یاتاقان پد متحرک با جریان مغشوش باعث سفت‌تر شدن یاتاقان و کاهش دامنه پاسخ سیستم می‌شود. با کاهش لزجت دینامیکی سیال، از سفتی یاتاقان کاسته می‌شود و سبب افزایش دامنه پاسخ می‌شود.fa_IR
dc.format.extent729
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.14537.5878
dc.subjectارتعاشات غیرخطیfa_IR
dc.subjectروتور پیوستهfa_IR
dc.subjectیاتاقان پد متحرکfa_IR
dc.subjectتئوری تیر ریلیfa_IR
dc.subjectفرض یاتاقان کوتاهfa_IR
dc.subjectارتعاشات غیر خطیfa_IR
dc.titleتحلیل ارتعاشات روتور دارای اثر غیرخطی هندسی با یاتاقان پد متحرک (تیلتینگ پد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی*فنیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue1
dc.citation.spage141
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد