نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساداتی, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorمسرور, جوادfa_IR
dc.contributor.authorشهروی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:37Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:37Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:37Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.identifier.citationساداتی, سید حسین, مسرور, جواد, شهروی, مرتضی. (1399). تحلیل دینامیکی هواپیمای انعطاف‌پذیر در اغتشاشات جوی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(1), 97-108. doi: 10.22060/mej.2018.13788.5717fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13788.5717
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3209.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480499
dc.description.abstractانعطاف‌پذیری سازه هواپیما باعث بروز مسایل و مشکلات متعددی می‌گردد که این مشکلات بعضآ می‌توانند سلامت و ایمنی پرواز هواپیما را به مخاطره اندازند. این پدیده باعث تغییر در پاسخ دینامیکی هواپیما به سطوح کنترل و اغتشاشات جوی می‌گردد. همچنین این امر اثرات نامطلوبی در کنترل‌پذیری هواپیما توسط خلبان، و خوشدستی آن به همراه دارد. لذا بررسی اثرات انعطاف‌پذیری سازه روی پاسخ‌های پروازی هواپیما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر مستلزم یکپارچه‌سازی معادلات حرکت و ارتعاشی هواپیما می باشد. دینامیک هواپیمای پهن‌پیکر با زیرسازه‌های بلند و انعطاف‌پذیر بر مبنای یک مدل شش درجه آزادی که ترکیب دو درجه آزادی صلب و چهار درجه آزادی انعطاف‌پذیر است، توسعه داده شده است. برای توصیف برهمکنش سیال با سازه از مدل آیرودینامیک شبه‌پایا استفاده شده است. توسعه مودهای انعطاف‌پذیر در مدل حاضر نسبت به مدل‌های قبلی موجود، با توجه به ساختار پیکربندی هواپیمای مورد نظر، موجب افزایش دقت و اعتبار پیش‌بینی رفتار دینامیکی، بویژه در شرایط پروازی خاص، از جمله پاسخ به تندبادهای گسسته شده است. ماهیت این دسته از تحریک‌های خارجی به گونه‌ای است که طیف گسترده‌تری از مودهای الاستیک تحریک شده و سهم انرژی کرنشی ناشی از انعطاف‌پذیری در دینامیک عمومی هواپیما افزایش می‌یابد. در شبیه‌سازی‌های انجام شده تاثیر عوامل مختلف از جمله پروفیل و طول موج تندباد برروی رفتار دینامیکی بررسی شده است.fa_IR
dc.format.extent866
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13788.5717
dc.subjectهواپیمای انعطاف‌پذیرfa_IR
dc.subjectرفتار آیروالاستیکfa_IR
dc.subjectتندبادfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleتحلیل دینامیکی هواپیمای انعطاف‌پذیر در اغتشاشات جویfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدینامیک پرواز و کنترل-مجتمع دانشگاهی هوافضا-دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentمحقق/دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار-دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue1
dc.citation.spage97
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد