| dc.contributor.author | اصفهانیان, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسفندیاری, محمدجواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصفهانیان, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | نهضتی, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | میلادی, حداد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:04:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:04:33Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:04:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:04:33Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-01-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اصفهانیان, محسن, اسفندیاری, محمدجواد, اصفهانیان, وحید, نهضتی, حسن, میلادی, حداد. (1399). تخمین سطح شارژِ مجموعه سلول لیتیومی با اتصال سری با استفاده از فیلتر کالمن تعمیمیافته. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(1), 17-26. doi: 10.22060/mej.2018.13717.5707 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13717.5707 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_2876.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480494 | |
| dc.description.abstract | مجموعه باتری یکی از اجزای اصلی در خودروهای الکتریکی است که بهطور معمول از مجموعهای از سلولهای باتری تشکیل شده است که به صورت سری به یکدیگر متصل میشوند. یکی از مهمترین وظایف سیستم مدیریت باتری در خودروهای الکتریکی تخمین سطح شارژ مجموعه باتری است. سلولهای موجود در یک پک باتری بدلیل تلرانسهای مختلف ساخت و شرایط مختلف عملکردی الزاماً سطح شارژ یکسانی ندارند و از اینرو، سطح شارژ مجموعه باتری الزاماً با سطح شارژ سلولها یکسان نیست. این مقاله به ارایه روشی برای تخمین سطح شارژ مجموعه باتری میپردازد که در کنار دقت بالا، هزینه محاسباتی نسبتاً پایینی دارد. ابتدا از روش شمارش کولمب و منحنی ولتاژ مدار باز باتری که از دادههای تجربی استخراج شده است، به طور همزمان برای تخمین سطح شارژِ میانگین مجموعه باتری استفاده شده است. سپس با استفاده از فیلتر کالمن تعمیمیافته، اختلاف سطح شارژ بین هر کدام از سلولها و سطح شارژ میانگین تخمین زده شده است. روش پیشنهادی بوسیله یک بستر تست تجربی و برای مجموعهای متشکل از سه سلول باتری لیتیومی که به شکل سری متصل شدهاند مورد ارزیابی و صحهگذاری قرار گرفته است. نتایج تستهای تجربی حاکی از عملکرد مناسب روش پیشنهادی در تخمین سطح شارژ پک باتری لیتیومی میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 977 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13717.5707 | |
| dc.subject | سطح شارژ باتری | fa_IR |
| dc.subject | فیلتر کالمن تعمیمیافته | fa_IR |
| dc.subject | پک باتری لیتیومی | fa_IR |
| dc.subject | سیستم مدیریت باتری | fa_IR |
| dc.subject | خودرو های الکتریکی و هیبرید | fa_IR |
| dc.subject | شناسایی و کنترل فرآیند | fa_IR |
| dc.title | تخمین سطح شارژِ مجموعه سلول لیتیومی با اتصال سری با استفاده از فیلتر کالمن تعمیمیافته | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی اصفهان*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 26 | |