نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمولایی منش, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorموسوی خوشدل, سید مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorنعمتی, امیر بهادرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:04:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:04:04Z
dc.date.available1399-08-20T22:04:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:04:04Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمولایی منش, غلامرضا, موسوی خوشدل, سید مرتضی, نعمتی, امیر بهادر. (1399). بررسی توزیع دما طی تست تنش دینامیکی بر روی سطح باتری لیتیوم-یون بکار گرفته شده در یک خودروی هیبرید الکتریکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 52(6), 71-80. doi: 10.22060/mej.2019.14443.5862fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14443.5862
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3230.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480464
dc.description.abstractدو چالش بزرگ دنیای امروز آلودگی‏ هوای شهرها و نگرانی از روبه پایان نهادن سوخت‏های فسیلی است که بشر را ناگزیر به جایگزین کردن منابع تجدید ناپذیر سوخت با منابع تجدید پذیر انرژی می‏کند. در هر دو زمینه صنعت خودرو نقش قابل توجهی دارد. جهت غلبه بر چالشهای مذکور، طی دهه اخیر توسعه خودروهای الکتریکی در دستور کار صنعت خودرو بوده است. در این خودروها باتری‏های قابل شارژ لیتیوم-یون نقشی اساسی ایفا می کنند. کارآیی، ایمنی و عمر این باتریها بسیار متأثر از دمای عملکردی آنها است. در این پژوهش به کمک داده های تجربی یک سلول باتری لیتیوم-یون منشوری با استفاده از نرم افزار انسیس فلوئنت به صورت مدل دو پتانسیلی و زیر مدل NTGK شبیه سازی می‌گردد و تغییرات زمانی ولتاژ و دمای ماکزیمم سلول به همراه توزیع دما طی چهار نرخ دشارژ ثابت C 2، C 3، C 7 و C 9 و نیز طی پروفیل دشارژ متغیر با زمان تست تنش دینامیکی (تست ویژه باتری خودروی هیبریدی) در بازه‌های مختلف ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرد. نتایج حاصل از شبیه سازی بیان گر آن است که دماهای بالایی نظیر 45 درجه سانتیگراد نیز در طی تست تنش دینامیکی تجربه می‌شود. چنین دمایی علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به فرسودگی سریع باتری شود، می‌تواند مخاطره آفرین نیز باشد.fa_IR
dc.format.extent1262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2019.14443.5862
dc.subjectآلودگی هواfa_IR
dc.subjectخودروهای الکتریکیfa_IR
dc.subjectانرژی‏های تجدید پذیرfa_IR
dc.subjectباتری‏های لیتیوم-یونfa_IR
dc.subjectشبیه سازی باتریfa_IR
dc.subjectانرژی های تجدیدپذیرfa_IR
dc.subjectخودرو های الکتریکی و هیبریدfa_IR
dc.titleبررسی توزیع دما طی تست تنش دینامیکی بر روی سطح باتری لیتیوم-یون بکار گرفته شده در یک خودروی هیبرید الکتریکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی خودروfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده شیمی، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue6
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد