نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیل‌زاده, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنقاش, ابوالقاسمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:03:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:03:35Z
dc.date.available1399-08-20T22:03:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:03:35Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیل‌زاده, رضا, نقاش, ابوالقاسم. (1398). هدایت‌ضمنی غیرحساس به خاموشی موتور با استفاده از اصلاح زاویه مسیر پرواز. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(3), 141-150. doi: 10.22060/mej.2018.12401.5323fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.12401.5323
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2772.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480435
dc.description.abstractخاموش کردن ناگهانی موتور در موشک‌های سوخت جامد، پیچیده و پرهزینه است به‌طوری‌که روش‌های هدایتی مبتنی بر بردار سرعت لازمه کارایی مناسبی ندارند. در این مقاله رویکرد جدید هدایتی ضمنی و غیرحساس به خاموشی اجباری موتور ارائه می‌شود. ایده اصلی این روش در اصلاح زاویة مسیر پرواز از زمانی ثابت بر اساس اغتشاش وارده بدون نیاز به فرمان خاموشی اجباری موتور بوده، به‌طوری‌که پرتابه در انتهای زمان سوزش واقعی دارای زاویه مسیر پرواز لازمه شود. این اصلاح زاویه با استخراج یک تابع ضمنی ارتباط می‌یابد. به‌وسیله شبیه‌سازی، عملکرد این روش با روش هدایت پیش‌تنظیم در برابر عدم قطعیت‌ها یا اغتشاشات باد، ناهمراستایی تراست، تغییر در مقدار تراست و ضرایب آیرودینامیکی مقایسه شده و کارایی آن نشان داده می‌شود. مقدار احتمال خطای دایروی برای روش پیشنهادی km ۲۴۲/۱ به‌دست می‌آید که نسبت به روش هدایت پیش‌تنظیم ۶۱٪ کاهش را نشان می‌دهد. علاوه بر عدم نیاز به فرمان خاموشی اجباری موتور، از دیگر ویژگی‌های این روش نسبت به روش‌های هدایتی مبتنی بر سرعت لازمه، مقاومت بالای آن به اغتشاشات مختلف به ویژه عملکرد موتور، سادگی و بار محاسباتی کمتر آن است، اگرچه قبل از شلیک، پیش محاسبات زیادی لازم است انجام گیرد.fa_IR
dc.format.extent841
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.12401.5323
dc.subjectهدایت موشک بالستیکfa_IR
dc.subjectپیش‌تنظیمfa_IR
dc.subjectهدایت غیرحساس به خاموشی اجباریfa_IR
dc.subjectعلوم و مهندسی فضاییfa_IR
dc.subjectهدایت و ناوبریfa_IR
dc.titleهدایت‌ضمنی غیرحساس به خاموشی موتور با استفاده از اصلاح زاویه مسیر پروازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضاfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue3
dc.citation.spage141
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد