نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع ده آبادی, امیرعباسfa_IR
dc.contributor.authorپورسینا, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorرضائی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحسن پور, کورشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:03:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:03:26Z
dc.date.available1399-08-20T22:03:26Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:03:26Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.identifier.citationزارع ده آبادی, امیرعباس, پورسینا, مهرداد, رضائی, محسن, حسن پور, کورش. (1398). بررسی اثر اصلاحات ماکرو-هندسی و میکرو-هندسی بر روی خطای انتقال استاتیکی و ضریب توزیع بار چرخدنده های مارپیچ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(3), 61-70. doi: 10.22060/mej.2018.13554.5666fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13554.5666
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2835.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480427
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر پارامترهای طراحی و اصلاح پروفیل دندانه بر روی خطای انتقال استاتیکی و ضریب توزیع بار یک جفت چرخدنده‌ی مارپیچ به‌روش تحلیلی با استفاده از نرم‌افزار متلب می‌باشد. در این تحقیق در ابتدا به تعریف دقیق خطای انتقال چرخدنده‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد سروصدا در یک جفت چرخدنده‌ی درگیر پرداخته می‌شود. سپس ضریب توزیع بار و خطای انتقال استاتیکی با استفاده از سفتی درگیری چرخدنده‌ها محاسبه می‌گردد. در این مقاله از روش انرژی پتانسیل جهت تعیین خطای انتقال و ضریب توزیع بار چرخدنده‌های مارپیچ استفاده می‌شود. در مرحله‌ی بعد پس از صحت سنجی نتایج با پژوهش‌های گذشته، تأثیر پارامترهای طراحی مانند مدول، زاویه مارپیچ، پهنا، تعداد دندانه و زاویه فشار بر روی میانگین و دامنه‌ی خطای انتقال و ضریب توزیع بار چرخدنده‌ها بررسی می‌شود. به این پارامترها اصطلاحاً پارامترهای ماکرو-هندسی چرخدنده گفته می‌شود. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد اصلاحات همزمان پارامترهای طراحی (اصلاحات ماکرو-هندسی) و اصلاح نوک دندانه (اصلاحات میکرو-هندسی) باعث توزیع بار یکنواخت‌تر و کاهش چشم‌گیر خطای انتقال چرخدنده‌های مارپیچ و به‌تبع آن کاهش ارتعاشات و سروصدای جعبه‌دنده‌ها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1796
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13554.5666
dc.subjectچرخدنده مارپیچfa_IR
dc.subjectخطای انتقال استاتیکیfa_IR
dc.subjectضریب توزیع بارfa_IR
dc.subjectاصلاحات ماکرو-هندسیfa_IR
dc.subjectاصلاحات میکرو-هندسیfa_IR
dc.subjectکاهش صدا و ارتعاش در اجزای خودروfa_IR
dc.subjectکنترل ارتعاشات و صداfa_IR
dc.titleبررسی اثر اصلاحات ماکرو-هندسی و میکرو-هندسی بر روی خطای انتقال استاتیکی و ضریب توزیع بار چرخدنده های مارپیچfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهان*فنی و مهندسیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue3
dc.citation.spage61
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد