نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکهنوجی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorآقامیرسلیم, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorعلویون, سیدشهاب‌الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:02:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:02:38Z
dc.date.available1399-08-20T22:02:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:02:38Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.identifier.citationکهنوجی, مسعود, آقامیرسلیم, مصطفی, علویون, سیدشهاب‌الدین. (1398). بهبود شبیه‌ساز یک‌بعدی موتور ملی با در نظر گرفتن اثرات انتقال حرارت و افت مکانیکی در توربوشارژر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(4), 71-80. doi: 10.22060/mej.2018.13524.5668fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13524.5668
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2857.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480409
dc.description.abstractامروزه توربوشارژر‌ها (پرخوران‌ها) نقش مهمی در بهبود بازده، کوچک‌سازی و کاهش آلاینده‌های موتور احتراق داخلی ایفا می‌کنند. به دلیل جریان گاز داغ در توربین و هوای محیط در کمپرسور ، اختلاف دما در دو سمت توربوشارژر زیاد است و این اختلاف دمای زیاد، باعث انتقال حرارت از توربین به دیگر اجزا توربوشارژر می‌شود. انتقال حرارت سبب کاهش عملکرد توربوشارژر می‌گردد، زیرا قسمتی از انرژی گاز داغ از طریق انتقال حرارت دفع شده است. نیاز به تخمین دقیق دمای گازهای خروجی توربین جهت طراحی مسیر گازهای خروجی یا تعیین شرایط مرزی توربوشارژر دوم در موتورهای دارای توربوشارژر‏های دومرحله‌ای، همچنین نیاز به تخمین دمای خروجی کمپرسور به‌عنوان شرایط مرزی برای خنک‌کن میانی و محفظه احتراق در صورت نبود خنک‌کن میانی وجود دارد. در این پژوهش، الگوی انتقال حرارت یک‌بعدی توربوشارژر، به شبیه‌ساز یک‌بعدی موتور درگیر می‌شود.نتایج نشان‌دهنده‌ی بهبود (حداکثر تا 50 درجه سانتی‌گراد) در پیش‌بینی دمای خروجی توربین است و همچنین بر روی دیگر مشخصه‌های شبیه‌سازی موتور از جمله دمای خروجی کمپرسور، سرعت توربوشارژر، توان ترمزی موتور، فشار خروجی توربین و غیره، تأثیر نمی‌گذارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13524.5668
dc.subjectتوربوشارژرfa_IR
dc.subjectافت مکانیکیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارتfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی یک‌بعدیfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت جابجاییfa_IR
dc.subjectتوربوماشینfa_IR
dc.titleبهبود شبیه‌ساز یک‌بعدی موتور ملی با در نظر گرفتن اثرات انتقال حرارت و افت مکانیکی در توربوشارژرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentتبدیل انرژی، مهندسی مکانیک، صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue4
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد