نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحوائج, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorکرمانی, محمد جعفرfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, هادیfa_IR
dc.contributor.authorعبداله زاده سنگرودی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:02:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:02:10Z
dc.date.available1399-08-20T22:02:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:02:10Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.identifier.citationحوائج, پیمان, کرمانی, محمد جعفر, حیدری, هادی, عبداله زاده سنگرودی, محمد مهدی. (1398). بررسی پارامتری جریان دوفاز در سمت کاتد پیل سوختی غشا پلیمری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(4), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.13474.5644fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13474.5644
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2797.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480405
dc.description.abstractدر این پژوهش عملکرد پیل سوختی غشا پلیمری، با استفاده از شبیه‌سازی دوفازی، گذرا و دو بعدی در سمت کاتد پیل سوختی، بررسی میشود. ابتدا یک مدل جامع برای شبیهسازی جریان دوفازی ارائه شده، سپس با استفاده از روش حجم محدود، معادلات گسسته و توسط یک کد فرترن داخلی حل میگردد. بررسی پارامتری بر روی میزان آب مایع تولید شده در محیط متخلخل و اثر آن بر عملکرد پیل سوختی تحقیق میگردد. تاثیر چهار پارامتر ضریب تخلخل و قابلیت نفوذ محیط متخلخل، زاویه تماس و نرخ آب منتقل شده از غشا به کاتد مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج نشان می‌دهد که با کاهش ضریب تخلخل، قابلیت نفوذ و زاویه تماس، مقدار آب در محیط متخلخل افزایش مییابد. بیشترین تأثیر را قابلیت نفوذ و زاویه تماس داشته، بطوریکه کاهش ضریب نفوذ از به و زاویه تماس از 140 به 91 درجه، کسر حجمی آب مایع در کاتالیست را به ترتیب از 04/0 به 16/0 (سه برابر) و 058/0 به 15/0 (59%) افزایش میدهد. برای شرایط عملکردی مطالعه شده، یک رابطه برای پیش بینی میزان آب مایع موجود در محیط متخلل بر حسب یک پارامتر که تنها تابعی از جنس محیط متخلل می باشد، ارائه شده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13474.5644
dc.subjectپیل سوختی غشا پلیمریfa_IR
dc.subjectجریان دوفازfa_IR
dc.subjectتولید آبfa_IR
dc.subjectروش حجم محدودfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectفن آوری های نوین انرژیfa_IR
dc.titleبررسی پارامتری جریان دوفاز در سمت کاتد پیل سوختی غشا پلیمریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیر*مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue4
dc.citation.spage31
dc.citation.epage40
nlai.contributor.orcid0000-0002-9396-3855


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد