نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorذوالفقاری, سیدعلیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, حسنfa_IR
dc.contributor.authorطاهری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorرئیسی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorافضلیان, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:01:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:01:49Z
dc.date.available1399-08-20T22:01:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:01:49Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.identifier.citationذوالفقاری, سیدعلیرضا, حسن زاده, حسن, طاهری, مرتضی, رئیسی, محمد, افضلیان, مهدی. (1398). ارزیابی تأثیر ناهمگونی پوشش تابستانه بر احساس حرارتی موضعی مسافران در یک اتوبوس تحت دو نوع سیستم تهویه متداول. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(4), 11-20. doi: 10.22060/mej.2018.13625.5684fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13625.5684
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2898.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480403
dc.description.abstractتأمین شرایط آسایش حرارتی برای سرنشینان وسایل نقلیه وبخصوص وسایل نقلیه عمومی،بدلیل محدود بودن فضا، تراکم حضور افرادوعدم یکنواختی شرایط فردی و محیطی با پیچیدگی‌های زیادی همراه است.یکی ازمصادیق عدم یکنواختی وهمگونی شرایط فردی درمیان مسافران،پوشش متفاوت افراداست؛بطوریکه دربسیاری ازمواقع،برخی از مسافران از سطح پوشش بالاتروبرخی دیگرازپوشش کمتری برخوردار هستند.دراین تحقیق سعی شده تا تاثیرات ناهمگونی پوشش مسافران یک اتوبوس بادوحالت سیستم تهویه جابه‌جایی کفی واختلاطی بالاسری برروی احساس حرارتی موضعی افراد برای اولین بار مورد ارزیابی قرار گیرد.برای این منظور،از حلگر عددی اپن‏فوم وبسته حل بویانت بوزینسک سیمپل فوم برای حل معادلات حاکم بر جریان و انرژی وبرای ارزیابی شرایط آسایش حرارتی موضعی ازمدل آسایش حرارتی 65-نقطه‌ای تانابه استفاده شده است.براساس نتایج بدست آمده،سیستم تهویه جابه‌جایی عملکرد بهتری درفراهم آوردن شرایط مطلوب ویکنواخت دارد.بطوریکه در تهویه اختلاطی بیشینه شاخص احساس حرارتی حدود 1/1 است ولی این مقدار در حالت تهویه جابه‌جایی حدود 4/0 است.همچنین،نتایج نشان می‌دهد که عدم وجود پوشش درناحیه ساعد نه تنها باعث کاهش دمای حدود 5/2 درجه سلسیوس دردست می‌شود،بلکه باعث کاهش احساس حرارتی کل بدن در حدود 1/0 در تهویه جابه‌جایی و 4/0 درتهویه اختلاطی بالاسری می‌شوند.این امرنشان میدهد که سطح حساسیت افراد دارای پیراهن آستین کوتاه،تحت سیستم تهویه اختلاطی نسبت به سیستم جابه‌جایی بیشتراست.fa_IR
dc.format.extent874
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13625.5684
dc.subjectسیستم تهویه جابه‌جاییfa_IR
dc.subjectسیستم تهویه اختلاطیfa_IR
dc.subjectپوشش غیر یکنواختfa_IR
dc.subjectاحساس حرارتی موضعیfa_IR
dc.subjectاتوبوسfa_IR
dc.subjectتجهیزات گرمایشی و سرمایشیfa_IR
dc.subjectگرمایش، تهویه هوا و تهویه مطبوعfa_IR
dc.titleارزیابی تأثیر ناهمگونی پوشش تابستانه بر احساس حرارتی موضعی مسافران در یک اتوبوس تحت دو نوع سیستم تهویه متداولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجند، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیت علمی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بیرجندfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue4
dc.citation.spage11
dc.citation.epage20
nlai.contributor.orcid0000-0001-9917-3400


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد