نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوادی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorناصریان نیک, علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:00:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:00:22Z
dc.date.available1399-08-20T22:00:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:00:22Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.identifier.citationجوادی, سید محمد, ناصریان نیک, علی محمد. (1398). مطالعه عددی و تجربی جریان سیال غیرنیوتنی با لزجت بالا در فرآیند اکستروژن قطعات پلیمری چند ماده‌ای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(6), 121-130. doi: 10.22060/mej.2018.13960.5763fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13960.5763
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_3009.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480394
dc.description.abstractعامل اصلی تورم مقطع نوار پلیمری پس از خروج از قالب، تنش موجود در آن است که به افت فشار و عدم توازن سرعت در خروجی قالب مربوط میباشد. لذا در این مقاله اثر توازن سرعت در صفحه خروجی قالب بر ابعاد قطعه تولید شده مورد مطالعه عددی و آزمایشگاهی قرار گرفته شده است. برای پیش بینی توزیع سرعت و فشار، از شبیه سازی سه بعدی جریان سیال غیرنیوتنی با ویسکوزیته بالا، در راهگاه‌های قالب استفاده شده تا به جای فرآیند تجربی مبتنی بر سعی و خطا، به کمک نتایج شبیه سازی بتوان با تغییر شکل راهگاهها، افت فشار را کاهش و نیز توزیع سرعت را یکنواخت نمود. برای پیش بینی آن از مدل‌ دو فازی VOF استفاده شده است. مقایسه ابعاد پروفیل تولید شده از قالب اولیه (با پروفیل غیر یکنواخت) و قالب اصلاح شده نشان دهنده ابعاد بسیار دقیق تر قالب اصلاح شده میباشد. نتایج نشان می‌دهد در بخش‌های باریک مقطع که در مجاورت نواحی وسیع قرار گرفته اند، بدلیل عدم امکان رسیدن به سرعت یکنواخت، ابعاد مقطع نوار تولید شده کوچکتر از مقدار طراحی می باشد. همچنین با طراحی بهینه هندسه راهگاهها، افت فشار بیش از 40% کاهش یابد.fa_IR
dc.format.extent1545
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13960.5763
dc.subjectشبیه سازیfa_IR
dc.subjectسیال غیر نیوتنیfa_IR
dc.subjectویسکوزیته بالاfa_IR
dc.subjectچند فازیfa_IR
dc.subjectپلیمرfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectسیالات غیر تیوتنیfa_IR
dc.titleمطالعه عددی و تجربی جریان سیال غیرنیوتنی با لزجت بالا در فرآیند اکستروژن قطعات پلیمری چند ماده‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی قوچان*مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک- دانشکده مهندسی، دانشگاه صنعتی قوچانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue6
dc.citation.spage121
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد