| dc.contributor.author | جابری, امین | fa_IR |
| dc.contributor.author | تاج فر, مهران | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیدانی, آرمین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T22:00:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T22:00:02Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T22:00:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T22:00:02Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جابری, امین, تاج فر, مهران, شیدانی, آرمین. (1398). مقایسه تجربی مشخصههای جریان و شکست جتهای آب مستطیلی و بیضوی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(6), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.13828.5725 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13828.5725 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_2892.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480385 | |
| dc.description.abstract | مشخصههای جریان جتهای آب مستطیلی و بیضوی به صورت تجربی بررسی و مقایسه شد. دو انژکتور مستطیلی و بیضوی با مساحتهای خروجی یکسان و با ضریب منظری 2 مورد مطالعه قرار گرفتهاند. همچنین از یک انژکتور دایروی به عنوان هندسه مرجع نیز استفاده شد. از روش سایه نگاری برای آشکارسازی جریان جت بهره گرفته شده و عکسبرداریها توسط دوربین سرعت بالا صورت پذیرفت. آزمایشات برای دبیهای جرم بین 2 لیتر بر ساعت تا 120 لیتر بر ساعت انجام شد که متناظر با اعداد وبر بین 5/0 تا تقریبا 1100 میباشد. رفتار فیزیکی جریان جتهای دایروی، مستطیلی و بیضوی در رژیمهای مختلف با بهرهگیری از تصاویر آشکارسازی مورد مطالعه قرار گرفت و همچنین با کمک نمودار پایداری، رفتار جتها مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که جت بیضوی دارای کمترین پایداری در رژیم ریلی است و زودتر از دو جت دیگر به نقطه بحرانی میرسد. در حالی که نقطه بحرانی انژکتورهای دایروی و مستطیلی اختلاف کمی را نشان میدهد. همچنین پدیده تغییر محور به عنوان مهمترین مشخصه فیزیکی جتهای مستطیلی و بیضوی بررسی شد. اندازهگیریها نشان داد که برای هر دو هندسه، طول موج تغییر محور به صورت خطی با افزایش سرعت افزایش مییابد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1908 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13828.5725 | |
| dc.subject | جت مایع | fa_IR |
| dc.subject | جت بیضوی | fa_IR |
| dc.subject | جت مستطیلی | fa_IR |
| dc.subject | پدیده تغییر محور | fa_IR |
| dc.subject | شکست ستون جت | fa_IR |
| dc.subject | جریان های چند فازی | fa_IR |
| dc.subject | مکانیک سیالات تجربی و مشاهده جریان | fa_IR |
| dc.title | مقایسه تجربی مشخصههای جریان و شکست جتهای آب مستطیلی و بیضوی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی هوافضا | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضا | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی امیرکبیر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 51 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 40 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-7381-1491 | |