نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجابری, امینfa_IR
dc.contributor.authorتاج فر, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorشیدانی, آرمینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T22:00:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T22:00:02Z
dc.date.available1399-08-20T22:00:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T22:00:02Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.identifier.citationجابری, امین, تاج فر, مهران, شیدانی, آرمین. (1398). مقایسه تجربی مشخصه‌های جریان و شکست جت‌های آب مستطیلی و بیضوی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(6), 31-40. doi: 10.22060/mej.2018.13828.5725fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13828.5725
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2892.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480385
dc.description.abstractمشخصه‎های جریان جت‌های آب مستطیلی و بیضوی به صورت تجربی بررسی و مقایسه شد. دو انژکتور مستطیلی و بیضوی با مساحت‌های خروجی یکسان و با ضریب منظری 2 مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. همچنین از یک انژکتور دایروی به عنوان هندسه مرجع نیز استفاده شد. از روش سایه نگاری برای آشکارسازی جریان جت بهره گرفته شده و عکسبرداری‌ها توسط دوربین سرعت بالا صورت پذیرفت. آزمایشات برای دبی‌های جرم بین 2 لیتر بر ساعت تا 120 لیتر بر ساعت انجام شد که متناظر با اعداد وبر بین 5/0 تا تقریبا 1100 می‌باشد. رفتار فیزیکی جریان جت‌های دایروی، مستطیلی و بیضوی در رژیم‌های مختلف با بهره‌گیری از تصاویر آشکارسازی مورد مطالعه قرار گرفت و همچنین با کمک نمودار پایداری، رفتار جت‌ها مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که جت بیضوی دارای کمترین پایداری در رژیم ریلی است و زودتر از دو جت دیگر به نقطه بحرانی می‌رسد. در حالی که نقطه بحرانی انژکتورهای دایروی و مستطیلی اختلاف کمی را نشان می‌دهد. همچنین پدیده تغییر محور به عنوان مهمترین مشخصه فیزیکی جت‌های مستطیلی و بیضوی بررسی شد. اندازه‌گیری‌ها نشان داد که برای هر دو هندسه، طول موج تغییر محور به صورت خطی با افزایش سرعت افزایش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent1908
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2018.13828.5725
dc.subjectجت مایعfa_IR
dc.subjectجت بیضویfa_IR
dc.subjectجت مستطیلیfa_IR
dc.subjectپدیده تغییر محورfa_IR
dc.subjectشکست ستون جتfa_IR
dc.subjectجریان های چند فازیfa_IR
dc.subjectمکانیک سیالات تجربی و مشاهده جریانfa_IR
dc.titleمقایسه تجربی مشخصه‌های جریان و شکست جت‌های آب مستطیلی و بیضویfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue6
dc.citation.spage31
dc.citation.epage40
nlai.contributor.orcid0000-0002-7381-1491


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد