نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاسی زاده شعرباف, سجادfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:59:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:59:49Z
dc.date.available1399-08-20T21:59:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:59:49Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.identifier.citationآقاسی زاده شعرباف, سجاد, میرزایی, مهدی. (1398). شناسایی مدل نیروی تایر بر پایه داده های دستگاه آزمایش مقیاس شده جدید به‌منظور طراحی کنترل کننده‌ی غیر خطی لغزش طولی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 51(1), 187-200. doi: 10.22060/mej.2017.12653.5387fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12653.5387
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_1999.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480379
dc.description.abstractدر این مقاله به شناسایی مدل‌های مناسبی از نیروهای اصطکاک طولی تایر به صورت آزمایشگاهی پرداخته می‌شود . بدین منظور یک وسیله آزمایشگاهی در مقیاس کوچک ساخته شده که در آن یک چرخ کوچک با یک دیسک دوار سنگین درگیر است و نیروهای اصطکاکی بین چرخ و دیسک برحسب لغزش اندازه گیری می‌شوند. در شناسایی مدل‌ها، از سرعت زاویه ای، لغزش و نیروی عمودی به عنوان ورودی و از نیروهای طولی که توسط سنسورها اندازه گیری می‌شوند به عنوان خروجی استفاده می‌شود. داده‌های تجربی مورد نیاز برای شناسایی به وسیله سنسورهای نیرو و جابه جایی زاوی های جمع آوری شده و پارامترهای مربوط به مدل نیروها با روش حداقل مربعات غیرخطی محاسبه می‌شوند. مدل‌های شناسایی شده با داده‌های آزمایشگاهی دیگری که در شناسایی استفاده نشده‌اند، ارزیابی می‌شوند.  نتایج نشان می‌دهد که مدل‌های شناسایی شده ، خروجی دستگاه را بخوبی ردیابی می‌کند که در این میان، به ترتیب مدل‌های مبتنی بر مدل‌های داگوف، فیالا و شبه خطی کمترین میزان خطا را داراند. به عنوان یک نتیجه ی کاربردی، دینامیک غیرخطی دستگاه که شامل مدل نیروی شناسائی شده، مشخصات ابعادی و گشتاورهای ترمزی در مکانیزم واقعی است، شبیه سازی شده و در ادامه عملکرد سیستم ترمز ضدقفل با طراحی یک کنترل کننده‌ی غیرخطی مبتنی بر مدل مذکور بررسی می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1253
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12653.5387
dc.subjectشناساییfa_IR
dc.subjectنیروهای اصطکاکیfa_IR
dc.subjectلغزش طولی‌fa_IR
dc.subjectروش کمترین مربعات غیرخطیfa_IR
dc.subjectترمز ضد قفلfa_IR
dc.subjectسیستم های تعلیق، ترمز و فرمانfa_IR
dc.subjectشناسایی و کنترل فرآیندfa_IR
dc.titleشناسایی مدل نیروی تایر بر پایه داده های دستگاه آزمایش مقیاس شده جدید به‌منظور طراحی کنترل کننده‌ی غیر خطی لغزش طولیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، آذربایجان شرقی، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی سهند، آذربایجان شرقی، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue1
dc.citation.spage187
dc.citation.epage200


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد