نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکمالی مقدم, رامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:58:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:58:50Z
dc.date.available1399-08-20T21:58:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:58:50Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.identifier.citationکمالی مقدم, رامین. (1397). ارزیابی عددی جت عرضی پالسی در انحراف بردار تراست نازل. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(6), 1185-1198. doi: 10.22060/mej.2017.12934.5476fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12934.5476
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2688.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480328
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر، برای شبیه‌سازی تغییرات زمانی ساختارهای منسجم جریان آشفته و صرفه جویی زمان محاسبات، نرم افزاری با استفاده از رهیافت آشفتگی گذرای متوسط گیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس توسعه یافته و از آن برای شبیه‌سازی عددی جت برخوردی در جریان خروجی نازل، تعیین دقیق ساختار جریان و میزان انحراف بردار تراست استفاده شده است. از آنجاکه نرم‌افزار توسعه یافته به روش گذرای متوسط گیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس قابلیت استخراج فیزیک جریان‌های وابسته به زمان را دارد، از اینرو، در این مقاله برای بررسی قابلیت کد و اثر جت‌های برخوردی پالسی در کیفیت جریان خروجی نازل و میزان تغییر در بردار تراست، به تحلیل جت‌های پالسی با فرکانس‌های 100 ،50و 200هرتز پرداخته شده است. ابتدا اعتبارسنجی نتایج با مقایسه داده‌های تجربی صورت گرفته، سپس نحوه تغییرات و شکل گیری جت عرضی و تاثیر آن بر میدان جریان، توزیع فشار روی سطح نازل در فرکانس‌های پالسی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله، روابط حاکم بر رهیافت گذرای متوسط گیری رینولدز معادلات ناویر-استوکس تشریح و همچنین گام زمانی و شرایط مرزی بکاررفته نیز ارائه گردیده است. گسسته سازی معادلات به روش حجم محدود صورت گرفته و برای بهبود دقت محاسبات، از شبکه‌بندی چندبلوکی باسازمان استفاده شده است.fa_IR
dc.format.extent3813
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12934.5476
dc.subjectجریان ناپایاfa_IR
dc.subjectمدل آشفتگی یورنسfa_IR
dc.subjectجت عرضی پالسیfa_IR
dc.subjectبردار تراست نازلfa_IR
dc.subjectجریانهای غیر دائمfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleارزیابی عددی جت عرضی پالسی در انحراف بردار تراست نازلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه هوافضا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1185
dc.citation.epage1198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد