| dc.contributor.author | شجاعی فرد, محمد حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | مولایی منش, غلامرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | یارمحمدی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | چنگیزیان, سینا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:58:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:58:48Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:58:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:58:48Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شجاعی فرد, محمد حسن, مولایی منش, غلامرضا, یارمحمدی, علی, چنگیزیان, سینا. (1397). ارائه یک مدل حرارتی کوپل شده برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(6), 1159-1174. doi: 10.22060/mej.2017.12542.5372 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12542.5372 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_1023.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480326 | |
| dc.description.abstract | امروزه عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو به عنوان یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر آسایش و راحتی سرنشینان خودرو، بیش از پیش مورد توجه میباشد. در این مطالعه، یک مدل عددی حرارتی گذرا برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو توسعه داده شده و ارائه گردیده است. بدین منظور، هر یک از اجزای چرخه تبرید مدلسازی شده است. در گام بعدی، بارهای حرارتی وارد بر کابین خودرو محاسبه شده و همچنین بار حرارتی ناشی از تابش خورشید برای تمامی نقاط کشور و تمامی ساعات روز در نظر گرفته شده است. مدل پیشنهادی برای بررسی خنک کنندگی سیستم تهویه مطبوع اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو استفاده شده است. همچنین، برای تحلیل ترمودینامیکی مبدلهای حرارتی به کار رفته در مدل، از روش <em>ε-NTU</em>استفاده شده است. مدل ارائهشده در این مقاله میتواند به عنوان یک ابزار مؤثر در زمینه مهندسی به کمک رایانه جهت تجزیه و تحلیل عملکرد سیستمهای تهویه مطبوع سایر خودروها استفاده گردد. در انتها، مقدار 5/239 کیلووات بار حرارتی وارد شده به کابین خودرو به دست آمد. همچنین مشخص گردید که سیستم تهویه مطبوع توانایی رساندن دمای کابین خودرو را از 60درجه سانتیگراد به 25درجه سانتیگراد ظرف مدت 25دقیقه داراست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1349 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12542.5372 | |
| dc.subject | سیستم تهویه مطبوع | fa_IR |
| dc.subject | مدل حرارتی | fa_IR |
| dc.subject | مدل عددی گذرا | fa_IR |
| dc.subject | آسایش حرارتی | fa_IR |
| dc.subject | پلتفرم ملی خودرو | fa_IR |
| dc.subject | انتقال حرارت محاسباتی | fa_IR |
| dc.subject | طراحی سامانه های حرارتی | fa_IR |
| dc.title | ارائه یک مدل حرارتی کوپل شده برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 50 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 1159 | |
| dc.citation.epage | 1174 | |