نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشجاعی فرد, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorمولایی منش, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorیارمحمدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorچنگیزیان, سیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:58:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:58:48Z
dc.date.available1399-08-20T21:58:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:58:48Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.identifier.citationشجاعی فرد, محمد حسن, مولایی منش, غلامرضا, یارمحمدی, علی, چنگیزیان, سینا. (1397). ارائه یک مدل حرارتی کوپل شده برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(6), 1159-1174. doi: 10.22060/mej.2017.12542.5372fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12542.5372
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_1023.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480326
dc.description.abstractامروزه عملکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو به عنوان یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر آسایش و راحتی سرنشینان خودرو، بیش از پیش مورد توجه میباشد. در این مطالعه، یک مدل عددی حرارتی گذرا برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو توسعه داده شده و ارائه گردیده است. بدین منظور، هر یک از اجزای چرخه تبرید مدل‌سازی شده است. در گام بعدی، بارهای حرارتی وارد بر کابین خودرو محاسبه شده و همچنین بار حرارتی ناشی از تابش خورشید برای تمامی نقاط کشور و تمامی ساعات روز در نظر گرفته شده است. مدل پیشنهادی برای بررسی خنک کنندگی سیستم تهویه مطبوع اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودرو استفاده شده است. همچنین، برای تحلیل ترمودینامیکی مبدل‌های حرارتی به کار رفته در مدل، از روش <em>ε-NTU</em>استفاده شده است. مدل ارائهشده در این مقاله می‌تواند به عنوان یک ابزار مؤثر در زمینه مهندسی به کمک رایانه جهت تجزیه و تحلیل عملکرد سیستمهای تهویه مطبوع سایر خودروها استفاده گردد. در انتها، مقدار 5/239 کیلووات بار حرارتی وارد شده به کابین خودرو به دست آمد. همچنین مشخص گردید که سیستم تهویه مطبوع توانایی رساندن دمای کابین خودرو را از 60درجه سانتیگراد به 25درجه سانتیگراد ظرف مدت 25دقیقه داراست.fa_IR
dc.format.extent1349
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.12542.5372
dc.subjectسیستم تهویه مطبوعfa_IR
dc.subjectمدل حرارتیfa_IR
dc.subjectمدل عددی گذراfa_IR
dc.subjectآسایش حرارتیfa_IR
dc.subjectپلتفرم ملی خودروfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت محاسباتیfa_IR
dc.subjectطراحی سامانه های حرارتیfa_IR
dc.titleارائه یک مدل حرارتی کوپل شده برای چرخه تبرید و کابین اولین محصول مبتنی بر پلتفرم ملی خودروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1159
dc.citation.epage1174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد