نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدمی, علیfa_IR
dc.contributor.authorفاضل زاده حقیقی, سید احمدfa_IR
dc.contributor.authorمزیدی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:58:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:58:28Z
dc.date.available1399-08-20T21:58:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:58:28Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.identifier.citationقدمی, علی, فاضل زاده حقیقی, سید احمد, مزیدی, عباس. (1397). تحلیل فلاتر بال تطبیقی با تنظیم موقعیت تیرک. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(1), 197-206. doi: 10.22060/mej.2016.784fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.784
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_784.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480306
dc.description.abstractدر این مقاله فلاتر یک بال تطبیقی با تنظیم موقعیت تیرک مورد بررسی قرار گرفته است. بر خلاف مدل­های دوبعدی که معمولا در پژوهش‌­های پیشین برای شبیه سازی این نوع بال به‌کار گرفته شده اند، در این تحقیق  بال با تغییر مکان تیرک ها  با زاویه عقبگرد و بارگذاری آیرودینامیک ناپایا مدلسازی شده است. دو تیرک اصلی که در راستای طولی بال یکنواخت هستند و می‏توانند در راستای وتر ایرفویل حرکت نمایند در نظر گرفته‌ شده است. معادلات حرکت، با در نظر گرفتن مودهای خمش و پیچش، با استفاده از اصل هامیلتون، به‌دست‌ آمده‏اند. جهت استفاده از این اصل، انرژی­های جنبشی، پتانسیل و کار مجازی نیروها برای تیرک­ها و بال به طور جداگانه بدست آمده است و سپس مجموع آنها در اصل هامیلتون جایگذاری شده است. به منظور شبیه سازی نیروهای آیروالاستیک بر روی بال،  از مدل ناپایای پیترز  استفاده شده است و داده‏های عددی با استفاده از روش حل تقریبی گالرکین آنالیز و نسبت به مطالعات قبلی اعتبارسنجی شده است که نتایج همخوانی قابل‌‏قبولی دارد. جهت بررسی و ارائه­ی نتایج، چهار حالت مختلف حرکت برای دو تیرک در نظر گرفته شده است که با توجه به سرعت هر تیرک که در حالت­های مختلف متفاوت می­‌باشد، موقعیت ابتدایی و نهایی تیرک­ها مشخص می­گردد. مقایسه بال تطبیقی با بال ساده در شرایط یکسان نشان می دهد که در بال­های تطبیقی سرعت و فرکانس فلاتر افزایش می­یابد. سپس اثر پارامترهای طراحی مختلف بر رفتار آیروالاستیک بال تطبیقی هواپیما مورد بررسی قرار گرفته است.  نتایج نشان می‌­دهد که این پارامترها می‏توانند تأثیر قابل‏ توجهی بر روی محدوده پایداری این‌ بال‏ها بگذارند. نتایج نشان می­دهند که با افزایش ضخامت پوسته­‌ی بال و ضخامت تیرک­ها، سرعت فلاتر کاهش می­‌یابد.fa_IR
dc.format.extent1307
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.784
dc.subjectبال تطبیقیfa_IR
dc.subjectتنظیم موقعیت تیرکfa_IR
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectمدل بارگذاری ناپایاfa_IR
dc.subjectتداخل سازه و سیالfa_IR
dc.subjectمواد و سازه های هوا فضاfa_IR
dc.titleتحلیل فلاتر بال تطبیقی با تنظیم موقعیت تیرکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue1
dc.citation.spage197
dc.citation.epage206


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد