نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاهمیری, فریدfa_IR
dc.contributor.authorسرافراز, یاسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:58:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:58:27Z
dc.date.available1399-08-20T21:58:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:58:27Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.identifier.citationشاهمیری, فرید, سرافراز, یاسین. (1397). بررسی تأثیر مدل دینامیکی سرعت القایی روتور اصلی بر پاسخ‌های دینامیکی بالگرد. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(1), 189-196. doi: 10.22060/mej.2016.806fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.806
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_806.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480305
dc.description.abstractدر این مقاله پاسخ‌های دینامیکی مستقیم و غیر مستقیم بالگرد با استفاده از مدل دینامیکی سرعت القایی روتور اصلی بررسی می‌شود. مدل دینامیکی سرعت القایی، یک مدل متشکل از حاصل‌ضرب یک‌چند جمله‌ای لژاندر کانونی در یک تابع مثلثاتی با تعداد هارمونیک دلخواه و با ضرایب وابسته به زمان است. علت انتخاب ‌‌این مدل تطابق آن با جواب‌های کلی معادله دیفرانسیل پاره‌ای لاپلاس فشار در دستگاه مختصات بیضوی برای جریان تراکم‌ناپذیر است که پیشتر با استفاده از روش جداسازی متغیرها و اعمال شرط گسستگی فشار درسطح روتور اصلی و فرض جریان استوانه‌ای در هم تنیده در پایین‌دست روتور اصلی محاسبه گردید. اما نوآوری ‌‌این تحقیق در انتخاب ‌‌این مدل دینامیکی برای محاسبه سرعت القایی و الصاق آن به سایر معادلات دینامیکی شش درجه آزادی بالگرد (بدنه صلب، روتور اصلی با پره‌های الاستیک، روتور دم، دم افقی و عمودی) بدون نیاز به گسسته‌سازی روابط در حوزه زمان است. با استفاده از ‌‌این مدل امکان محاسبه نیروها و گشتاورهای ‌‌آیرودینامیک پره‌های روتور اصلی بدون نیاز به روابط پپچیده ‌آیرودینامیک غیردائم میسر می‌شود. علاوه بر‌‌ این، جلوگیری از تکیدگی جواب‌ها در فواصل مکانی مشخص از روتور اصلی از دیگر نقاط قوت‌‌ این مدل دینامیکی است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی دینامیکی بالگرد با استفاده از مدل دینامیکی مذکور با فرض چند جمله‌ای درجه شش و تابع مثلثاتی با چهار هارمونیک که منجر به 28 معادله دیفرانسیل مرتبه اول شد در مقایسه با نتایج تست پرواز موجود متضمن بهبود کیفی و کمّی در پیش‌بینی پاسخ‌های دینامیکی مستقیم و غیر مستقیم بالگرد در پرواز کروز است.fa_IR
dc.format.extent863
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.806
dc.subjectبالگرد - روتور اصلیfa_IR
dc.subjectمدل دینامیکی سرعت القاییfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی دینامیکیfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مدل دینامیکی سرعت القایی روتور اصلی بر پاسخ‌های دینامیکی بالگردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue1
dc.citation.spage189
dc.citation.epage196


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد