| dc.contributor.author | مرادی, بهنام | fa_IR |
| dc.contributor.author | عسگری, مسعود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:58:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:58:19Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:58:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:58:19Z | |
| dc.date.issued | 2018-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-02-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مرادی, بهنام, عسگری, مسعود. (1397). بررسی آسیبهای مغزی سرنشین خودرو در تصادف از کنار و ارائه مدل محاسباتی برای شاخصهای آسیب دیفیوزآکسونال و غدهای زیردورال. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(1), 91-102. doi: 10.22060/mej.2017.11803.5187 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11803.5187 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_898.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480297 | |
| dc.description.abstract | چکیده: با توجه به دشواری انجام آزمونهای واقعی و اهمیت مدلسازی دقیق آسیبهای مغزی در این پژوهش مدل اجزا محدود سر انسان به منظور بررسی انواع مختلف آسیبهای مغزی توسعه داده شده است. با استفاده از 233 مقطع تصویربرداری تشدید مغناطیسی از سر یک فرد 42 ساله و پردازش تصویر مدل هندسی بافتهای استخوان جمجمه، پرده مننژ و مغز استخراج و ویرایش شده اند. خواص مکانیکی مربوط به هر یک ازبافتها با استفاده از مدلهای ساختاری مناسب غیرخطی استخراج شده و اعتبارسنجی با استفاده از دادههای آزمایشگاهی موجود انجام شده است. با توجه به اثرات بسیار شدید ناشی از تصادف از کنار و آسیبپذیری بیشتر سرنشین در این موارد دادههای شتاب در ناحیه سر در یک آزمایش تصادف از کنار در یک مدلسازی تصادف به دست آمده و به مدل اجزا محدود اعمال شده است. معیارهای آسیب مربوطه بر اساس دادههای حاصل از شبیهسازی استخراج شده که نشان میدهند شتاب دورانی وارد شده به سر با دلیل افزایش فشار در پرده مننژ و ایجاد کرنش زیاد در بافت مغز موجب پارگی سرخرگها و سیاهرگهای مغزی شده و بیشترین سهم را در شدت آسیبهای مغزی دارد. درحالیکه شتاب خطی به تنهایی منجر به آسیبهای شدیدی در مغز نمیشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2411 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11803.5187 | |
| dc.subject | بیومکانیک | fa_IR |
| dc.subject | آسیب مغز | fa_IR |
| dc.subject | تصادف از کنار | fa_IR |
| dc.subject | مدل اجزا محدود سر | fa_IR |
| dc.subject | طراحی، تحلیل و ساخت بدنه خودرو | fa_IR |
| dc.subject | کاربرد مهندسی مکانیک در سامانه های زنده | fa_IR |
| dc.title | بررسی آسیبهای مغزی سرنشین خودرو در تصادف از کنار و ارائه مدل محاسباتی برای شاخصهای آسیب دیفیوزآکسونال و غدهای زیردورال | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 50 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 102 | |