نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, بهنامfa_IR
dc.contributor.authorعسگری, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:58:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:58:19Z
dc.date.available1399-08-20T21:58:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:58:19Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, بهنام, عسگری, مسعود. (1397). بررسی آسیب‌های مغزی سرنشین خودرو در تصادف از کنار و ارائه مدل محاسباتی برای شاخص‌‎های آسیب دیفیوزآکسونال و غده‌ای زیردورال. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(1), 91-102. doi: 10.22060/mej.2017.11803.5187fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11803.5187
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_898.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480297
dc.description.abstractچکیده: با توجه به دشواری انجام آزمون‌های واقعی و اهمیت مدل‌سازی دقیق آسیب‌های مغزی در این پژوهش مدل اجزا محدود سر انسان به منظور بررسی انواع مختلف آسیب‌های مغزی توسعه داده شده است. با استفاده از 233 مقطع تصویربرداری تشدید مغناطیسی از سر یک فرد 42 ساله و پردازش تصویر مدل هندسی بافت‌های استخوان جمجمه، پرده مننژ و مغز استخراج و ویرایش شده اند. خواص مکانیکی مربوط به هر یک ازبافت‌ها با استفاده از مدل‌های ساختاری مناسب غیرخطی استخراج شده و اعتبارسنجی با استفاده از داده‌های آزمایشگاهی موجود انجام شده است. با توجه به اثرات بسیار شدید ناشی از تصادف از کنار و آسیب‌پذیری بیشتر سرنشین در این موارد داده‌های شتاب در ناحیه سر در یک آزمایش تصادف از کنار در  یک مدل‌سازی تصادف به دست آمده و به مدل اجزا محدود اعمال شده است. معیارهای آسیب مربوطه بر اساس داده‌های حاصل از شبیه‌سازی استخراج شده که نشان می‌دهند شتاب دورانی وارد شده به سر با دلیل افزایش فشار در پرده مننژ و ایجاد کرنش زیاد در بافت مغز موجب پارگی سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌های مغزی شده و بیشترین سهم را در شدت آسیب‌های مغزی دارد. درحالیکه شتاب خطی به تنهایی منجر به آسیب‌های شدیدی در مغز نمی‌شود.fa_IR
dc.format.extent2411
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.11803.5187
dc.subjectبیومکانیکfa_IR
dc.subjectآسیب مغزfa_IR
dc.subjectتصادف از کنارfa_IR
dc.subjectمدل اجزا محدود سرfa_IR
dc.subjectطراحی، تحلیل و ساخت بدنه خودروfa_IR
dc.subjectکاربرد مهندسی مکانیک در سامانه های زندهfa_IR
dc.titleبررسی آسیب‌های مغزی سرنشین خودرو در تصادف از کنار و ارائه مدل محاسباتی برای شاخص‌‎های آسیب دیفیوزآکسونال و غده‌ای زیردورالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد