نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی خطیر, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorبرزگری, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمومنی فر, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمسروری سعادت, سید حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:32Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:32Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی خطیر, فرزاد, علیزاده, ابراهیم, برزگری, محمد مهدی, مومنی فر, محمد, مسروری سعادت, سید حسین. (1397). بررسی تجربی و شبیه‌سازی اجزای محدود تاثیر نیروی پرس بر روی شکل‌دهی کانال‏ های صفحات دوقطبی فلزی در فرایند استمپینگ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(3), 505-516. doi: 10.22060/mej.2017.13097.5537fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13097.5537
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_2714.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480257
dc.description.abstractصفحات دوقطبی یکی از مهمترین بخش­ های پیل سوختی هستند که هزینه تولید زیادی را به همراه دارند. در این پژوهش، شکل پذیری صفحات دوقطبی فلزی با سطح فعال 100 سانتی­مترمربع از جنس فولاد زنگ نزن 316L با فرآیند شکل دهی استمپینگ موردبررسی قرارگرفته است. فرآیند شکل دهی استمپینگ نسبت به روش­ های دیگر شکل دهی دارای مزایایی همچون سادگی فرآیند، سرعت تولید بالاتر و هزینه تولید پایین تر می باشد. مسأله مهمی که در صفحات دوقطبی حائز اهمیت است، دقت ابعادی کانال­ های شکل داده شده می ­باشد. در این مقاله، پهنا و عدم تختی کانال و ریب صفحات تولیدشده موردبررسی قرارگرفته است. نتایج این پژوهش نشان داد که افزایش نیروی استمپینگ باعث افزایش جریان یافتن ورق شده که خود سبب افزایش در پهنای کانال و ریب می­ گردد. همچنین، میزان عدم تختی حاصل از برگشت فنری ورق نیز در این فرآیند در بازه تلورانسی کمتر از 02 / 0 میل یمتر قرار داشته و این صفحات می­ توانند به عنوان صفحات دوقطبی فلزی در سری پیل سوختی مورداستفاده قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent3341
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13097.5537
dc.subjectپیل‌سوختی پلیمریfa_IR
dc.subjectصفحات دوقطبی فلزیfa_IR
dc.subjectشکل‏ دهی استمپینگfa_IR
dc.subjectتختیfa_IR
dc.subjectنیروی شکل‌دهیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectشکل دهیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و شبیه‌سازی اجزای محدود تاثیر نیروی پرس بر روی شکل‌دهی کانال‏ های صفحات دوقطبی فلزی در فرایند استمپینگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر، آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، فریدونکنار، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل‌سوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدونکنارfa_IR
dc.contributor.department2آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پی لسوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدو نکنار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentآزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پی لسوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدو نکنار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue3
dc.citation.spage505
dc.citation.epage516


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد