| dc.contributor.author | احمدی خطیر, فرزاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیزاده, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | برزگری, محمد مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مومنی فر, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | مسروری سعادت, سید حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-20T21:57:31Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-10T21:57:32Z | |
| dc.date.available | 1399-08-20T21:57:31Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-10T21:57:32Z | |
| dc.date.issued | 2018-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-06-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی خطیر, فرزاد, علیزاده, ابراهیم, برزگری, محمد مهدی, مومنی فر, محمد, مسروری سعادت, سید حسین. (1397). بررسی تجربی و شبیهسازی اجزای محدود تاثیر نیروی پرس بر روی شکلدهی کانال های صفحات دوقطبی فلزی در فرایند استمپینگ. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 50(3), 505-516. doi: 10.22060/mej.2017.13097.5537 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13097.5537 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_2714.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480257 | |
| dc.description.abstract | صفحات دوقطبی یکی از مهمترین بخش های پیل سوختی هستند که هزینه تولید زیادی را به همراه دارند. در این پژوهش، شکل پذیری صفحات دوقطبی فلزی با سطح فعال 100 سانتیمترمربع از جنس فولاد زنگ نزن 316L با فرآیند شکل دهی استمپینگ موردبررسی قرارگرفته است. فرآیند شکل دهی استمپینگ نسبت به روش های دیگر شکل دهی دارای مزایایی همچون سادگی فرآیند، سرعت تولید بالاتر و هزینه تولید پایین تر می باشد. مسأله مهمی که در صفحات دوقطبی حائز اهمیت است، دقت ابعادی کانال های شکل داده شده می باشد. در این مقاله، پهنا و عدم تختی کانال و ریب صفحات تولیدشده موردبررسی قرارگرفته است. نتایج این پژوهش نشان داد که افزایش نیروی استمپینگ باعث افزایش جریان یافتن ورق شده که خود سبب افزایش در پهنای کانال و ریب می گردد. همچنین، میزان عدم تختی حاصل از برگشت فنری ورق نیز در این فرآیند در بازه تلورانسی کمتر از 02 / 0 میل یمتر قرار داشته و این صفحات می توانند به عنوان صفحات دوقطبی فلزی در سری پیل سوختی مورداستفاده قرار گیرند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3341 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2017.13097.5537 | |
| dc.subject | پیلسوختی پلیمری | fa_IR |
| dc.subject | صفحات دوقطبی فلزی | fa_IR |
| dc.subject | شکل دهی استمپینگ | fa_IR |
| dc.subject | تختی | fa_IR |
| dc.subject | نیروی شکلدهی | fa_IR |
| dc.subject | پیل های سوختی | fa_IR |
| dc.subject | شکل دهی | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی و شبیهسازی اجزای محدود تاثیر نیروی پرس بر روی شکلدهی کانال های صفحات دوقطبی فلزی در فرایند استمپینگ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی مالک اشتر، آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیل سوختی، فریدونکنار، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پیلسوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدونکنار | fa_IR |
| dc.contributor.department | 2آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پی لسوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدو نکنار، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری پی لسوختی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فریدو نکنار، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 50 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 505 | |
| dc.citation.epage | 516 | |