نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیرکندی, جاماسبfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorخداپرست, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:22Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:22Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.identifier.citationپیرکندی, جاماسب, محمودی, مصطفی, خداپرست, شهرام. (1396). مدل سازی و تحلیل عملکرد یک سیستم تولید توان ترکیبی مجهز به سه مولد انرژی الکتریکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(1), 185-202. doi: 10.22060/mej.2016.768fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.768
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480249
dc.description.abstractهدف از ارائه این مقاله مدل‌سازی ترمودینامیکی یک سیستم تولید توان سه‌گانه جهت تأمین توان الکتریکی می‌باشد. سیستم هیبریدی جدید شامل یک سیکل توربین‌گاز مجهز به پیل‌سوختی اکسید‌جامد می‌باشد که با یک موتور استرلینگ ترکیب شده است. برای تمام اجزای سیکل مورد نظر یک تحلیل ترمودینامیکی و برای پیل‌سوختی به کار رفته در آن یک تحلیل الکتروشیمیایی و حرارتی مجزا نیز انجام شده است. در ادامه با مطالعه پارامتری سیستم هیبریدی اشاره شده تأثیر نسبت فشار کمپرسور، دمای گازهای ورودی به توربین، نوع سیال مورد استفاده در موتور استرلینگ و تعداد سل‌های به کار رفته در پیل‌سوختی بر روی بازده و توان تولیدی سیستم هیبریدی بررسی شده است. نتایج نشانگر افزایش بازده الکتریکی سیستم هیبریدی جدید با افزایش نسبت فشار کمپرسور و دمای گازهای ورودی به توربین تا حدود 81 درصد می‌باشد. همچنین در صورت استفاده ار هلیوم در موتور استرلینگ وزن سیستم کاهش و بازده آن 15 درصد افزایش می‌یابد. از طرف دیگر نتایج نشان می‌دهد که افزایش تعداد سل‌های توده پیل‌سوختی سبب افزایش توان الکتریکی و راندمان کلی سیستم هیبریدی خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent4290
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.768
dc.subjectپیل سوختی اکسید جامدfa_IR
dc.subjectتوربین گازfa_IR
dc.subjectموتور استرلینگfa_IR
dc.subjectتحلیل ترمودینامیکیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectرفتار سامانه‌های تولید همزمان با بهره‌گیری از انرژیهای تلفاتیfa_IR
dc.titleمدل سازی و تحلیل عملکرد یک سیستم تولید توان ترکیبی مجهز به سه مولد انرژی الکتریکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue1
dc.citation.spage185
dc.citation.epage202


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد