نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیری طوسی, علیfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, اردلانfa_IR
dc.contributor.authorحاج علی محمدی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T21:57:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T21:57:01Z
dc.date.available1399-08-20T21:57:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T21:57:01Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.identifier.citationنصیری طوسی, علی, حیدری, اردلان, حاج علی محمدی, علیرضا. (1396). مطالعه ی عددی فواره ی گاز برخوردی به یک صفحه ی تخت. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 49(1), 29-42. doi: 10.22060/mej.2016.729fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.729
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_729.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/480236
dc.description.abstractاز آنجا که در موتورهای تزریق مستقیم گازسوز، در حالت احتراق همگن، شکل گیری مخلوط در اثر برخورد فواره با سطح پیستون متحرک انجام می شود، مطالعه شکل گیری مخلوط در اثر برخورد با دیواره متحرک اهمیت زیادی در توسعه اینگونه موتورها دارد. در تحقیق حاضر با استفاده از نرم افزار Ansys Fluent رفتار فواره ی گاز برخوردی با صفحه ی تخت در هوای اتمسفر شبیه سازی شده و با استفاده از نتایج تجربی موجود، نتایج شبیه سازی عددی انجام گرفته صحه گذاری گردید. در ادامه با توجه به شبیه سازی های انجام گرفته تأثیر پارامترهایی چون نسبت فشار، دور موتور و زمان شروع تزریق روی شکل گیری مخلوط سوخت و هوا در محفظه ی بسته و شرایطی مشابه کورس تراکم موتور ملی EF7 مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان دادند که مدل آشفتگی SST k-ω نسبت به مدل k-ε در پیش بینی عمق نفوذ گاز بعد از برخورد به دیواره به طور قابل توجهی بهتر عمل می کند. همچنین افزایش نسبت فشار باعث افزایش عمق نفوذ سوخت تزریق می شود، اما افزایش دور موتور برخلاف تزریق در محیط باز، در محیط بسته و کورس تراکم سبب کاهش عمق نفوذ گاز می شود. همچنین زمان انجام تزریق در یک موتور، بسته به شرایط دیگر از جمله دور موتور، فشار پاشش و مدت زمانی که پاشش صورت می گیرد می تواند سبب کاهش یا افزایش عمق نفوذ شود.fa_IR
dc.format.extent5686
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2016.729
dc.subjectافشانهfa_IR
dc.subjectفوارهfa_IR
dc.subjectعمق نفوذfa_IR
dc.subjectتزریق سوختfa_IR
dc.subjectاحتراق و جریان های واکنشیfa_IR
dc.subjectجریانهای آشفته و مدل‌های آنfa_IR
dc.titleمطالعه ی عددی فواره ی گاز برخوردی به یک صفحه ی تختfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume49
dc.citation.issue1
dc.citation.spage29
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد